Jak vložit přezdívku a odkaz na blog do komentářů? Návod (v komentářích) zde

Skloňování šunkič zde

Kontakt zde

pondělí 16. června 2014

38. kapitola

Podtitul: Naposled
Komentář autora: Konečně přidávám slíbenou kapitolu, ale na čas se zas odmlčím. Celkem jich bude 41+epilog nebo 42+epilog, takže... už to vážně skoro mám, ale prostě... bžůů, je toho moc :/
Ke kapitole: Je smutná, i když tak podle mě na první pohled nepůsobí. Až když to člověku všechno dojde, tak si tak říká: "Co? Nee, to je strašný!" :(:D Ale dle mého je to celkem ideální řešení. Je kompromisní a zajímavý. Jsem vážně zvědavá, co na to řeknete!
Dva proslovy označím odrážkou, protože jsem je měla připravený už... tak půl roku dopředu? A strašně se mi líběj, vystihujou vztah Damona a Eleny i ten Stefana a Eleny přesně tak, jak to vidím já. Plus Elenin názor na to, že ze začátku všichni milujou záporáky bla, bla, bla, je čistě můj. Taky mi chvíli trvalo, než jsem zjistila, že Stefan je vlastně stejně dobrej jako Damon a nakonec mi přijde i o krapet lepší.
No, pokud možno, příjemný počtení ;)
PS: to video a písnička jsou vážně úžasný a skvěle se hodí!


Where do we belong, where did we go wrong
If there's nothing here, why are we still here?
It's another time, it's another day
Numbers they are new, but it's all the same
Running from yourself, it will never change
If you try you could die
Give us a little love, give us a little love...

Brzy ráno jsem vstala, nikoliv se probudila. Nespala jsem celou noc. Rozmlácená a malátná jsem se postavila na nohy a řádně se protáhla. Skoro neuvědoměle jsem vyslala k Damonovi prakticky řečnickou otázku. Seš vzhůru, že jo?
O vteřinu později se otevřely dveře mého pokoje a v nich stál Damon v tom, v čem jsem ho viděla naposledy: v bílé košili s krátkým rukávem a kraťasech. „Už asi tak třicet hodin,“ přiznal.
S povzdechem jsem přikývla. Promnula jsem si obličej a doufala, že se aspoň trochu vzpamatuju. Místo toho se mi ale hlava roztočila ještě víc, zavrávorala jsem a sedla si zpátky na postel.
„Eleno!“
Snad reflexivně ke mně přiskočil, dřepl si přede mě a položil mi ruku na koleno.
„To nic, to nic,“ uklidňovala jsem ho.
Stále starostlivě mi hleděl do očí. Pak se v něm cosi pohnulo. Natrhl si zuby zápěstí a nabídl mi ho. „Musíš být vyhladovělá.“
Překvapeně jsem na něj zamrkala. „Tos nemusel. Prokousla bych ti kůži sama,“ poznačila jsem.
Na moment se zarazil a pak jen pokrčil rameny. „Chtěl jsem být gentleman.“
Uchechtla jsem se. Měl pravdu, přímo jsem umírala hlady. Žíly se mi stahovaly a vysílaly do těla bolestivé křeče. V puse se mi tvořilo takové množství slin, že jsem je jen stěží stačila polykat. Proto jsem se kdovíjak neupejpala a lačně si přiložila Damonovu ruku k ústům, zanořila špičáky do jeho šťavnatého masa a polkla první doušek.
Sdílení krve mezi upíry bylo opravdu… zvláštní. Ať už jste ze svého druha vysávali krev z jakéhokoliv důvodu, dokonce i když jste ho tím chtěli ponížit či oslabit, cítili jste při tom… vzrušení. Jenže já ho cítit nechtěla! Připadala jsem si kvůli tomu trapně. Asi jako byste se vzrušili při gynekologické prohlídce. Nic erotického v tom být nemělo, a přesto se mi zrychloval tep a prohluboval dech. K mé jediné, alespoň nějaké útěše se posléze i z Damonových rtů vydralo dlouho potlačované zasténání. Druhou rukou mi pevně stiskl koleno a sklonil hlavu, abych mu neviděla do tváře.
S velkým přemáháním jsem ho opatrně vysvobodila ze svého skusu a položila jeho ruku na přikrývku.
„Em… díky.“
Oklepal se jako pes, co právě vylezl z vody, vztyčil hlavu a klukovsky se usmál. „Za málo.“
Snažila jsem se zkrotit třes a brnění v končetinách a začít střízlivě přemýšlet. „V kolik odlítá to letadlo?“
Úsměv ho okamžitě přešel. Postavil se a přistoupil k oknu, rukou se opíraje o jeho trám. „V šest.“
Přikývla jsem. „Tak to máme dost času.“
Šlehl po mně zlým pohledem. „Doufal jsem, že ho bude víc.“
Pohled jsem mu oplatila. „Říkala jsem ti - už několikrát -, že chci být se Stefanem.“
„No a?“
Zhluboka jsem se nadechla. „No a?! No tak nemáš právo doufat, že zrovna dneska změním názor.“
Jízlivě se ušklíbnul a byl zase tím arogantním drsňákem, který mi neskutečně lezl na nervy. „Doufal jsem spíš v den naší svatby než dnešek.“

  •  Pohodila jsem vlasy, postavila se na nohy a spustila svou předem promyšlenou řeč: „Víš, Damone, všichni ze začátku milujou záporáky, sarkasmus, vtip, dobrodružství, tajemnost, ale jednoho dne tě to omrzí a ty si uvědomíš, že tohle nejsou ty nejlepší hodnoty pro normální život.“
Uchechtl se a zavrtěl hlavou, kterou si opíral o předloktí. „Normální život…“
Zamračila jsem se. „Co je na tom k smíchu?“
Natočil se ke mně čelem a překřížil ruce na prsou. „Možná to, že jsi upír. Nejsi normální bytost. A ani jako člověk jsi nebyla normální. Jsi dvojnice. Dvojnice někoho, koho dva upíří bratři bezhlavě milovali. A teď milují tebe. Ty nemůžeš mít normální život, Eleno. A v hloubi duše ho ani nechceš.“
Rozhořčeně jsem otevřela pusu dokořán. „Samozřejmě v rámci možností normální život! Vím, že nemůžu mít děti, nemůžu mít rodinu, kterou jsem jako člověk vždycky chtěla. Ale proč bych nemohla mít normálního manžela? Manžela, se kterým bych si rozuměla, který by mě respektoval a chápal? Který by se mi aspoň SNAŽIL zajistit normální život?“
V potemnělých očích mu to divoce jiskřilo. „Protože můžeš mít mě.“
Na to jsem se mu hlasitě vysmála. „A proč že bych to vlastně měla být s tebou?“

  • „Protože k tomu nemáš důvod!“ zařval a zuřivě rozhodil rukama do prostoru. „Protože život se mnou není dokonalý! Protože LÁSKA není dokonalá a logicky opodstatněná. Dokonalost je jenom iluze, o kterou časem přijdeš. Ta pohádka mezi tebou a Stefanem se jednoho dne rozplyne, ten den asi jen tak nenastane, protože jste oba naivní idioti, ale až ten den přijde a ty si uvědomíš, že ses rozhodla špatně,“ dopřál si několik hlubokých nádechů, „už bude pozdě na napravování chyb.“
Pozdvihla jsem obočí. „Vážně, Damone? Vážně věříš tomu, že mě budeš někdy schopný odmítnout?“
Na moment se zarazil, buď proto, že ho má pýcha ranila, nebo že jsem ho prokoukla. Nakonec se však obrnil, přistoupil ke mně a se stejnou arogancí mi oplatil: „To říká ta pravá. Mělas milion příležitostí utýct a podívej se na sebe, tady seš, přede mnou, obhajuješ Stefana místo toho, abys byla s ním. Stačilo tě jenom požádat, abys zůstala, a tys mi vyhověla,“ opět se ke mně přiblížil na vzdálenost několika centimetrů, aniž bych to postřehla. Do obličeje mi zašeptal: „A já bych chtěl vědět proč. Proč pořád zůstáváš, Eleno?“
Jako už tolikrát předtím mi vyfoukl vítr z plachet, odzbrojil mou armádu a pevně držel v rukách všechny trumfy. Stála jsem před ním, křehká, zmatená a slabá. Krev mi divoce proudila v žilách a oči klouzaly k jeho svůdným rtům. A to je další důvod, proč chci být se Stefanem. S ním by se mi něco takového nestalo. Nemá nade mnou takovou moc, a i kdyby měl, nevyužil by ji, a i kdyby využil, později by se mi za to omluvil. Stefan by se mnou nikdy nemanipuloval.
A protože už jsem byla rozhodnutá, a protože jsem věděla, že je to dost možná naposled, co mám Damona blíž než na dosah ruky, dovolila jsem si být naposled slabá. Sevřela jsem límec jeho košile a stáhla jeho hlavu ke své. Byl překvapený jenom na setinu vteřiny, potom rychle začal spolupracovat. Dravě si mě přitiskl na tělo, zatímco smotával naše jazyky a drtil naše rty. Už jsem málem zapomněla, jak je to krásné, ten pocit, že jsme jedno tělo, jedna duše. Jak mě dokáže ovládnout, a přitom vím, že ke mně chová bezmeznou úctu. Nechtěla jsem zacházet nikam dál, a tak jsem si naše sblížení alespoň pořádně užívala. Tahala jsem ho za vlasy a stehnem se otírala o vnitřek toho jeho, což ho přivádělo k šílenství. Ne že já bych se cítila zcela při smyslech, když mi prsty lechtivě hladil krk a druhou rukou obkresloval boky a bedra.
Celá zadýchaná jsem se od něj odtáhla a o krok ustoupila, aby bylo jasné, že to není jenom pauza na popadnutí dechu, ale konec. Definitivní konec… V očích jsem měla slzy.
„Musím se alespoň pokusit mít pohádku, Damone, jinak nikdy nezjistím, jestli je to jenom iluze nebo skutečnost.“
Hleděl na mě a zcela zjevně se v něm prali vztek a smutek, jejichž rozhodčím bylo zoufalství. Naběhlé rty měl pootevřené, vlasy neskutečně rozcuchané a oči… ach, ty jeho oči…
Uhladila jsem si oblečení, nazula žabky, které se schovávaly pod postelí, a naposledy se mu zadívala do tváře. On se na mě však nedíval.
„Sbohem, Damone,“ obešla jsem ho, zastavila se ve dveřích a ohlédla se přes rameno. Nic neříkal a ani se nepohnul. Se slzami na krajíčku jsem tedy opustila místnost a muže, kterého jsem vždycky milovala a pravděpodobně vždycky milovat budu.
***

Chtěla jsem Stefana svým návratem překvapit, a tak jsem si na letišti v Neapoli zastavila taxík a sdělila řidiči adresu. Už jsem se nemohla dočkat, až se odtamtud odstěhujeme. Každá pitomá zatáčka mi bolestně připomínala Damona. Už v letadle jsem přemýšlela, jak dlouho asi bude trvat, než se kompletně zotavím. Z dvacetiletého vztahu nejspíš nebude snadné se dostat. O to víc, když budu žít s bratrem svýho bývalýho. Na druhou stranu bez Stefana by mi to přišlo naprosto nemožné.
Auto zastavilo na šotolinové cestě před obrovskou bílou vilou. Zaplatila jsem řidiči milým úsměvem a hlubokým pohledem a čile vystoupila. Vzduch byl o dost sušší než na Baleárách, ale i tak se mi skvěle dýchalo.
 S úsměvem od ucha k uchu jsem se rozeběhla ke dveřím, rozrazila je a přemístila se do něčeho jako uvítacího salónku.
„Stefane? Jsem zpátky!“ zvolala jsem z plných plic.
Krátce na to se ozvaly na schodech kroky. Stefan cupitavě sestupoval za mnou do přízemí a nejistě se usmíval, což s jeho bílým nátělníkem, vypracovaným tělem a lehkým opálením tvořilo dech beroucí kombinaci.
„Ahoj, andílku. Proč jsi nezavolala? Přijel bych za tebou na letiště,“ zastavil se asi tak metr ode mě.
„Chtěla jsem tě překvapit. A to, co ti hodlám říct, by se po telefonu vysvětlovalo dost špatně.“ Přišlo mi, že i můj úsměv v jeho přítomnosti znejistěl.
Zastrčil ruce do kapes riflových tříčtvrťáků. „Asi bych se slova ujal radši první, když dovolíš.“
Ohlédla jsem se po křesle, zamířila k němu a pokynula Stefanovi hlavou, ať se ke mně připojí. „Jasně. Mluv.“
Uvelebil se na rozlehlém gauči po mé pravici, zatímco já se naskládala do malého křesílka.
Předklonil se a sepjal ruce. „Jsem ti opravdu vděčný, že jsi mi dovolila přečíst si tvé deníky. Dost mi v mém – a vlastně i tvém – rozhodování pomohly. Totiž… četl jsem všechno, cos o mně napsala…“
Oba jsme trochu zčervenali.
„A taky… taky jsem četl, co jsi psala o Damonovi.“
Trhla jsem sebou. „Tos nemusel,“ zahučela jsem.
Pokýval hlavou. „Já vím. Asi jsem neměl. Ale jsem rád, že jsem to udělal,“ zadíval se mi zpříma do očí a já se zamračila. Nechápala jsem, kam tím vším míří. „Vždycky jsem si myslel, že jsme si my dva souzeni, Eleno. V tom prvním okamžiku, kdy jsem tě spatřil, se mi poprvé po několika desetiletích znovu rozbušilo srdce jako zvon. A pořád si myslím, že nám bylo souzeno se potkat a zamilovat, ale… to, co sdílíš s mým bratrem,“ zavrtěl hlavou, „to je o něčem jiném. Vy dva jste v tolika věcech stejní, v kolika jste rozdílní. Oba prožíváte své životy na plno. Jste oba dva… jak bych to jen řekl…“
V krku mi úplně vyschlo a neodvažovala jsem se ani dýchat. Přesto jsem mu napověděla: „Extrémní?“
Vítězoslavně luskl prsty. „To je to slovo! Eleno, my dva jsme skvělí přátelé, a kdybychom byli oba lidé, věřím, že by z nás byl ten nejšťastnější pár v dějinách světa. Ale my nejsme lidé. A nikdy jimi už nebudeme, nebudeme mít normální život. Nechápej mě špatně, není to tak, že bych si s tebou nedovedl představit věčnost. Jenom si nedokážu představit TEBE, jak se mnou trávíš věčnost, když ji můžeš strávit s mým bratrem,“ vřele se usmál. „Takže si se mnou nedělej starosti. Nehodlám ti stát v cestě, ani ti vyčítat, že sis vybrala Damona. Už jsem se s tím jednou smířil, myslím, že napodruhé to zvládnu taky. Uf,“ protáhl se. „Musím přiznat, že jsem docela rád za tu krátkou epizodu vnitřního zmatku. Bez toho bych si asi nikdy neuvědomil, že… že nezáleží jenom na tom, co chci já. A že vlastně to, co jsem si myslel, že chci, jsem vlastně nechtěl. Chápeš, co tím myslím?“
Po těle se mi rozléval smrtelný chlad. Celé mé nitro začalo panikařit, ječet, brečet a řvát. „Ne,“ zavrtěla jsem hlavou, „vůbec to nechápu.“
Stefan se zamračil a chvíli to vypadalo, že něco řekne, ale nakonec zůstal zticha.
„Jak…“ lámal se mi hlas, „jak jsi přišel na to, že jsem si vybrala Damona? Vždyť… vždyť jsem ti slíbila, že už své rozhodnutí nikdy nezměním, když jsem si vybrala tebe,“ kuňkala jsem.
„Ale to bylo předtím… předtím vším. Upřímně řečeno už bych se tím nerad dál zaobíral, bolí mě z toho hlava. A navíc už je všechno vyřešeno, ty budeš s Damonem a já… no, já už se o sebe postarám,“ usmál se a vstal. Já na něj stále jenom zírala a v očích ucítila slzy. „Eleno? Co se děje?“
Potřepala jsem hlavou. Co se děje? Co se děje?! Právě jsem zapudila muže, kterého svým způsobem miluju, abych mohla být s tebou, a ty mi oznámíš, že už se mnou být nechceš, to se děje! Přijít o jednu milovanou osobu bych zvládla, ale o obě?
Znovu jsem potřepala hlavou a otřela si slzy. Potlačila jsem v sobě veškeré emoce a nasadila vlídný úsměv. „Ale nic. Jenom mě dojímá, jak skvěle to bereš.“
„Kdes vlastně nechala Damona?“
Jako robot jsem se postavila a téměř nevnímala, že otevírám pusu a sypu z ní lži, jako by se nechumelilo. „Čeká na Baleárách. Je tam fakt hezky a do Itálie se už vracet nebudeme. Tohle místo… v nás nevyvolává nejlepší vzpomínky.“
„Chápu. No, doufal jsem, že se s ním rozloučím.“
„Kam cestuješ?“
Prohrábl si vlasy. „Asi se vrátím do staré dobré Ameriky. Možná zamířím trochu víc na sever do Kanady, ještě uvidím.“
Přikývla jsem a vyšla ke dveřím. „Dej mi vědět, až se usadíš. Pošlu ti pohled.“
Doprovodil mě. „Určitě.“
Stáli jsme naproti sobě a hleděli si vzájemně do očí. Hledala jsem v těch jeho alespoň maličký náznak lítosti či žárlivosti. A s potěšením zjistila, že nepatrná jiskřička těchto emocí se mu zračí v koutcích, kde jeho duhovky byly tmavě zelené.
Asi i kvůli tomuto zjištění jsem si neodpustila nebezpečnou, dost možná i nevhodnou otázku: „Co bys dělal, kdybych si vybrala tebe?“
Má slova ho nepřekvapila, takže jsem předpokládala, že i tuto možnost předem zvažoval. S odpovědí však otálel. „Ze všeho nejdřív bych tě nejspíš samou radostí políbil,“ přiznal s úsměvem, naklonil hlavu na stranu a zastrčil mi vlasy z jedné strany za ucho. „Pak bych se ujistil, že s tvým rozhodnutím Damon dokáže žít. A tak za rok, možná za dva, bychom oba přišli na to, že by nám bylo lépe s někým jiným. V tvém případě s mým bratrem.“
„A v tvém případě?“
Zazubil se. „To právě hodlám zjistit.“
Pevně jsem ho objala a naposledy mu zavrtala nos do ramene. „Hodně štěstí, Stefane.“
„Tobě taky, andílku.“

12 komentářů:

  1. Napadá mě věta pro Elenu: „Tak takhle to dopadá...!“
    Smutné to je od začátku do konce a čtenář to pozná - netřeba na to u úvodu upozorňovat :-) . Je to sice smutné, ale zároveň svým způsobem i krásné a pravdivé.
    Překvapuje mě, že jsou ještě kapitoly na cestě - tyto odstavce bych přijala za téměř dokonalý konec příběhu. „Téměř“ pouze proto, že absolutní dokonalost neexistuje.

    Sice jsem Elenu přála Damonovi, ale... já už jí prostě nevěřím. Mám pocit, že ať už si vybere kohokoliv, nikdy to nebude zcela definitivní, i když bude tvrdit opak. Vždycky bude mít pochybnosti a vždycky bude existovat nebezpečí, že jednoho dne uteče za někým jiným. Já takové vyhlídky Damonovi nepřeju - a Stefanovi také ne. Už si toho zažili dost... Ne, že bych Elenu neměla ráda... ale podle mě by potřebovala být nějaký čas sama. Damon by ale podle všeho ten risk na sebe klidně vzal, tak mu do toho nebudu kecat :-D .

    Ještě jedno vysvětlení: Nepřála jsem si, aby Elena zůstala s Damonem proto, že bych „milovala záporňáky“. Bylo to proto, že ve všech kapitolách této povídky (a že jich bylo!) byly spolu s Eleninými popisovány hlavně Damonovy myšlenky. Byl to jejich vztah, jehož rozvoj jsme na začátku sledovali. A moc se mi líbilo, jak ten vztah vypadal – a proto mu fandím dodnes :-) .

    Mimochodem - proto, že jsem díky Tobě „viděla Damonovi do hlavy“, mi připadá, že on už dávno není záporňák. Jen je upír - a za to nemůže :-) .

    Anonymní Braen

    OdpovědětVymazat
  2. To je vážne strašné, dorima! :D
    Ako, fakt, to čo bolo, tak najprv Damon, potom Stefan, a stále mám pocit, že dakto zomrie, a síce, že Elena spácha samovraždu alebo čo :D Teda, to by si, myslím, neurobila, ale toto jej urobiť? :D
    Kapitola bola skvelá, ako vždy, tie tvoje dialógy sú proste... úžasné :)
    Tvoje riešenie sa mi momentálne zdá dosť kruté a som zvedavá, čo bude Elena robiť :D Doteraz mi bolo jedno, s kým skončí, ale po tejto kapitole si ma nepatrne naklonila viac ku Damonovi :D Toto je ináč z upírej stránky nefér k ľuďom - keď sa človek zamiluje do dvoch ľudí, tak asi nebude mať toľko času na rozhodovanie a premýšľanie, hm? :D I keď to bude mať v mnohých ohľadoch ľahšie :D

    OdpovědětVymazat
  3. Hlavně že píšu, že ty svoje úžasný proslovy označím odrážkou, a pak na to zapoemnu :D

    Braen: Ta věta pro Elenu je velmi výstižná :D
    Tohle téměř dokonalý konec? Tohle by byl strašnej konec!!! Takovejch nevyřčenejch otázek: vzpamatuje se Damon někdy z Eleny? Dozví se Stefan někdy, koho si skutečně vybrala? Dozví se Damon, co jí řekl Stefan? A co Elena? Zabije se? Vrátí se k Damonovi? Nebo řekne Stefanovi pravdu? Nenene, tohle by nemohl bejt konec, to bych nemohla udělat ani vám, ani sobě :D. Ale vnukla jsi mi tím nápad na ještě lepší konec, než jsem zamýšlela. Bude jen o trošičku jiný, ale o hodně lepší, takže děkuji! :)
    Mně přijde zvláštní, aby se tři lidi milovali a byli z vlastní vůle oddělení, takže mně se nikdy nezamlouvaly návrhy, že by se buď Salvatoráci měli na Elenu vykašlat nebo ona na ně. Proč by měli bejt nešťastní tři lidi, když může bejt nešťastnej jenom jeden? Ale taky si myslím, že Elena bude vždycky na vážkách, vždycky tu bude riziko, ale Salvatoráci si za něj můžou sami, když jsou tak přístupní. Kdyby byli zadaní, nemyslím si, že by se Elena o něco snažila.
    Já bych řekla, že těch Damonových myšlenek nebylo o tolik víc. Ale ruku do ohně bych za to nedala, přece jenom, už to nějakej pátek píšu a zapomínám. Ale je pravda, že Delena vztah jsme sledovali od začátku, zatímco Stelenu od půlky.
    V jádru to záporák úplně není, ale rád si na něj hraje. A když je ublíženej, vžívá se do tý role až příliš :D. Je to prostě takovej ten "líbivej" záporák, něco jako Malfoy, kterýho lidi rádi cpou k Hermioně. Nelíbivejma záporákama jsou v našem případě Drákula/ďábel a v Bradavicích Voldemort a s nima nikdo nikoho moc nepáruje, proto jsou to pro mě "nelíbiví" záporáci, praví záporáci, zkažení skrz na skrz. Z těch líbivejch záporáků už jsem nějak vystřízlivěla, asi si úplně netroufám říct vyrostla, zatímco ti praví záporáci... ty mám zvráceným, neromantickým způsobem ráda pořád stejně :D

    Mariam: Ten pocit bych možná měla taky, kdybych v každý svý povídce zabíjela hlavní postavy jako ty :D. Ale ne, smrt je pro moje postavy příliš snadná, já je radši nechávám psychicky trpět :P:D
    Jj, je to hodně krutý a upřímně si nemyslím, že si to Elena zaslouží, protože se vždycky snažila zachovat se správně, ale... tak nějak mi přišlo, že to všichni potřebovali. Elena se potřebovala konečně rozhodnout, Damon od Eleny odtrhnout a Stefan... Stefan se potřeboval vyšvihnout, nevím, prostě to potřebovali! :D A taky jsem chtěla udělat nějaký komrpomis. Kvůli vám i kvůli sobě, protože já sama moc nevěděla, kterýho bratra, a vy jste sice věděli a většinou to byl Damon... ale ne vždycky! :D
    Jj, Stefanův proslov hraje Damonovi do karet. Vždyť on by se Eleny nevzdal, kdyby si nemyslel, že s Damonem jí bude líp. A on si to nejenom myslí, on tomu věří. A když něčemu takovýmu věří právě on, pro kterýho z toho nevzejde nic dobrýho... tak to něco znamená.

    Uf, tohle filozofování mi chybělo míň, než jsem si myslela :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Keby si to takto zakončila, musela by som asi prísť za tebou (spolu s ďalšími čitateľmi) a na tieto otázky sa sama spýtať, to by bol koniec, ktorý by ubližoval všetkým, až dokým by si ho nedopísala :D
      Páči sa mi tvoje filozofovanie so záporákmi :D A Voldemorta a Draculu mám tiež takým tým nejakým spôsobom rada :D
      A ja som si myslela, že som krutá, keď zabíjam postavy :D :D
      Mimochodom, skvelé filozofovanie, ty filozof O:)

      Vymazat
    2. Máš samozřejmě pravdu, že by zůstala spousta otázek nevyřčených. Každý by byl tím koncem zdrcen a domyslel by si pro sebe nejpřijatelnější závěry (v mém případě happy end pro všechny :-D ).
      Ale nemysli si, že se netěším na Tvoje řešení - nemůžu se dočkat ;-).

      Ehm, nemáš zač. Trochu se děsím toho, co jsem nechtěně způsobila za komplikace :-/ .

      V tom, že si za to můžou sami, máš pravdu. Já jsem i u seriálu vždycky přemýšlela, jestli by v reálu vůbec bylo možné, aby jí tak dlouho trpěli tu nerozhodnost. Možná, kdyby byli trochu... průměrnější, tak ano. Oni jsou ale oba v mnoha ohledech tak atraktivní, že by mohli mít téměř každou holku, na kterou by si pomysleli. Kdo ví, jestli by té Eleně neukázali záda dávno... No, to se nikdy nedozvíme :-)

      On někdo považuje Malfoye za líbivého záporňáka? To by mě nikdy nenapadlo, takový zbabělý štěně! Voldemorta mám daleko radši - toho lze alespoň obdivovat za to, jaký je skvělý kouzelník. Ovšem má jednička je Severus Snape (ale to jen tak mimo hlavní téma ;-) ).

      Anonymní Braen

      PS: Já bych klidně i přestala být anonymní, bohužel jsem ale takový PC expert, že ty ostatní možnosti odpovědi nechápu. WordPress, AIM, ... co to ksakru je? :-D

      Vymazat
  4. Aaaa.... :((( Je to smutné.. ale dáva to zmysel. Konečne mi Elenino myslenie a konanie dáva absolútny zmysel. :D A ten koniec.. dychberúci, jediné slovo, ktoré dokáže asi vystihnúť čo cítim. Stefanovo konanie ma zaskočilo, no nie je nepredpokladateľné, nie je nemožné, je to proste Stefan. Pre pána šunkič, ty si proste... pani. Z klbka zamotaných udalostí možného a nemožného si spravila niečo dokonale prehľadné. Wow... Well, see ya ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Mariam: Jojo, to jsou prostě takoví ti záporáci, kteří tě spíš fascinujou a zajímaj, než že bys nad nimi slintala, a ta neromantičnost je na tom tak nějak... hrozně pěkná :D. Navíc si k nim ani nedovedeš nebo spíš nechceš představit nějakou romantickou zápletku, protože oni jsou prostě neromantičtí. Proto jsem nikdy nefandila páru Klaroline, protože mi dělal z Klause až moc líbivýho záporáka :/

    Braen: No právě, oni by si mohli domýšlet konec a domýšleli by si ho tak, jak mně by se třeba nelíbil a to by se mi nelíbilo, i kdybych o tom nevěděla přímo, prostě... bych to věděla :D.
    Nenee, komplikace jsi vůbec nezpůsobila, jenom jsem jednu "zápletku" chtěla rozplýst úplně, ale po tvým komentáři jsem si tak nějak uvědomila, že když to rozuzlení jenom nastínim, bude to vypadat líp. Asi to teď vypadá, že si protiřečím, jednou řeknu, že nechci, abyste si domejšleli konec, a teď zas kvákám o nějakým nastínění, ale je v tom rozdíl! :D Tím nastíněním totiž vaši fantazii (pro můj klid v duši) dostatečně omezím.
    Když můžou mít každou, tak je pro ně Elena možná jediná výzva, jakože tu jedinou jistou nemaj :P. A taky v tom může hrát roli bratrská rivalita. Ale fakt nevím, chlapům nerozumím a takhle silnej milostnej trojúhelník mi přijde na hraně fantasy a reality.
    Tak Malfoy je určitě záporná postava, akorát že zároveň zbabělá, to máš pravdu :D. Já ty HP fanfiction nečtu, ale lidi si v nich musej hodně přikrášlovat, jinak by Hermionu s Malfoyem dát dohromady nemohli. Nevím, asi se jim líbí ten herec + že je to záporná postava + má odpovídající věk + je to takovej ten provokatérskej frajírek, což z něj činí líbivějšího záporňáka než Voldemorta. A máš pravdu, Snape je z těch zápornejch postav nejlepší :).
    Jinak to Anonymní změníš tak, že dáš buď účet google, pokud nějakej máš, nebo název/URL a vyplníš jenom název ;)

    Janka: dává to smysl? To je skoro až neuvěřitelný :D Ne, teď už by to smysl vážně dávat mělo, teď už bylo řečeno vše, co bylo třeba.
    Upřímně se divím, že nepřišel nikdo dřív s tím, že Stefan nějak podivně změnil názor. Mně samotný se to zas až tak nelíbí, jediný, čím je to vysvětlený, jsou ty Eleniny deníky, že v nich prostě viděl, jak jsou spolu Damon s Elenou šťastní, sehraní... a Stefan byl z nich tří vždycky ten nejrozumnější a nejnesobečtější, takže pokud měl někdo vycouvat (a že někdo musel), byl to on. Elena se taky konečně zachovala trochu... no, ne přímo rozumně, ale prostě se konečně nějak rozhoupala a já ji tím Stefanovým odkopnutím potrestala za to, že jí to trvalo tak dlouho :D.

    OdpovědětVymazat
  6. Takový konec jsem opravdu nečekala :D I kdybych si tipla, že je nechá obě dvě, už vůbec by mě nenapadlo, že to bude... takhle :D Takže tleskám, vážně jsi mě překvapila :)
    Těším se na další, ale nechci konec :( :D
    Tajemný anonym O:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. * že je nechá oba dva, samozřejmě -_- :D
      TA O:)

      Vymazat
    2. No dyť jsem hned věděla, že v tom budu mít bordel, když tu bude víc anonymů! :D Nějak jsem tě sloučila s Braen... i když teď vlastně ani nevím proč, prostě jste mi splynuly. No nevadí :D.
      To jsem ráda, že jsem překvapila :P. Nebylo zrovna lehký vymyslet něco, co nikdo moc nečekal a zároveň to dávalo smysl. Tohle je na hranici obojího :D. Měla jsem pocit, že jsem si napsala hodně variant konců, ale teď koukám, že tu mám víceméně jenom 2, jednu naprosto strašnou a stupidní, na kterou vůbec nevím, jak jsem přišla, další docela dobrou... ale to vám všechno zveřejním až na konci ;)

      Uf, 40. kapitola dopsána a teď jdu zas do pelechu. Ne prostě, dva roky jsem zdravá a zrovna teď, kdy se mi to nejmíň hodí, tu smrkám a potím se jak sele :/

      Vymazat
  7. Nikdy jsem nevěděla co očekávat, ale čekala jsem na to rozluštění tohohle nezničitelnýho trojúhelníku pěkně dlouho. Ale překvapená teda jsem, i když jsem tyhle varianty zvažovala úplně všechny. Teď si to nevylož špatně, protože tvoje verze Eleny je ta nejlepší, ale dobře jí tak. Chápu, že v týhle situaci není lehký vybírat správný slova, ale někdy to co říkala znělo tak namyšleně, že jí možná tohle prospěje. Teď ale vůbec nemám tušení co se bude dít dál :D Připlazí se za Damonem? Pojede do Ameriky hledat Stefanaa? Za Ivanem? Nebo prostě co nejdál a vykašle se na Salvatorovi jednou pro vždy? Máš ale pravdu, že tahle kapitola rozhodně je smutná. Je se v těch tragédiích vyžívám, a pro DZ mám speciální místečko. :) Jedním slovem řečeno: bravo. Hodně dobrá kapitola. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, je to fascinující, jak i když člověk zvážil všechny možnosti, stejně se najde jedna trochu jiná, na kterou zapomněl :D
      Elnu mám taky ráda, nemylím si, že by si zasloužila nějaký špatný zacházení nebo tak něco, ale tohle jí jedině prospělo :). Máš pravdu, je sebevědomá a já chápu proč, ale bylo hezký a nezbytný zjistit, že ani ona není dokonalá a nemůže mít všechno, na co si vzpomene.
      Ted budou tři kaptioly, první Stefan Salvatore, druhá Damon Salvatore a třetí Elena Gilbert :D. Všchny budou ukazovat, kdo jak na tom je po pěti letech. Pak bude ještě jedna kapitola, ve který budou všechny postavy včetně Ivana a Iriny.a epilog bude úplně mimo místu :D
      Jedním slovem: děkuji :)

      Vymazat