Jak vložit přezdívku a odkaz na blog do komentářů? Návod (v komentářích) zde

Skloňování šunkič zde

Kontakt zde

úterý 4. června 2013

7. kapitola

Podtitul: Kurva práce
Komentář autora: Pff, ještě jsem se z tý maturity nějak nevzpamatovala. Jsem úplně vygumovaná a občas ztrácím pojem o časoprostoru. No, snad se to do přijímaček aspoň trochu zpraví :D.
A jen tak mimochodem, Všemocný a Zápisník smrti jsou dobrý filmy. Život podle Garpa se zatím zdá jako pěkně ujetá knížka, kterou asi nedočtu, což... to už se mi dlouho nestalo.
K povídce: Je trochu zvláštní, že předchozí kapitola měla tak optimistický název a tahle tak, ehm, vulgární, že? No, řeknu vám to asi takhle, první polovinu si po přečtení celý kapitoly přečtěte radši ještě jednou. Neobtěžovala jsem se totiž s úvodem a hned vás vrhám doprostřed problému, takže budete ze začátku asi trošku zmatení, ale nebojte, určitě se brzy zorientujete :).
Písnička se mi pro změnu zas až tak nelíbí, zato sedí žánrem, melodií i textem ke kapitole jako ulitá. Vlastně vám přikládám hned dvě, protože se k tomu prostě hodí obě a já se nedokázala rozhodnout :D.
And this is who I am when, when I don't know myself anymore...



„Eleno? Co se děje?“
„Jděte pryč, já nemůžu,“ šeptala a krčila se v rohu svého pokoje.
Do místnosti naklusal Stefan. Ustaraně se zadíval na moji manželku, která se držela za hlavu a třeštila oči do podlahy. Tváře měla zvlhlé od slz a u nosu se jí tvořily bubliny.
„Nemůžu, nemůžu, musím s tím bojovat.“
Pomalými kroky jsem se k ní přibližoval. Opatrně, abych ji nevyděsil.
Těžce oddechovala, oči se jí zalily krví a špičáky se protáhly. Zaklonila hlavu a zavřeštěla. Už jsem na nic nečekal a přiskočil k ní, abych ji objal a přitiskl na svou hruď. Chytla se mě za předloktí a zaryla do něj ne příliš dlouhé, zato velmi ostré nehty. Zajela mi s nimi až do masa, ale nedal jsem to nijak znát.
„Jděte pryč! Nechte mě být! Já nejsem šílená!“ křičela a chroptivě dýchala. „Já nejsem šílená…“
„Eleno, podívej se na mě,“ natočil jsem si její obličej k svému a čekal, až na mě zaostří. „To jsem já, Damon. Jsem tu s tebou. Jsi v bezpečí.“
„Damone,“ zakvílela, „oni mě chtějí, chtějí mě zničit. Pomoz mi. Řekni jim, ať jdou pryč. Ať jdou pryč. Ať jdou pryč!!!“ Odmrštila mě od sebe a znovu se chytila za hlavu a křičela. Ten zvuk snad ani nebyl lidský. Byl ostrý, hlasitý, vysoký a zároveň chraptivý, prokládaný vrčením a vzlyky.
Lehla si na zem a stočila se do klubíčka. „Už dost. Prosím, už dost. Nechte mě být,“ naříkala.
„Musíme něco udělat,“ oznámil mi Stefan.
„To je teda rada za všechny prachy, bratře,“ ucedil jsem.
„Eleno? Eleno? Chceš krev?“
Podívala se na něj. Její výraz byl naprosto prázdný. Posadila se a nechala hlavu nakloněnou na stranu. Její černé oči pohlcovaly mého bratra, a přesto působily nevidomě. V tom se upíří rychlostí dostala až k němu, přišpendlila ho ke zdi a vyvrátila mu hlavu do strany.
„Ano, Stefane, chci krev. Dáš mi ji? Budeš tak hodný? Můžu rozpárat ty tvoje šťavnatý žilky? Dovolíš mi to?“ blekotala úplně cizím hlasem. Aniž by čekala na svolení, zakousla se. Zvedl jsem se ze země a vzal ji za vlasy, abych ji od něj dostal. Ona však natáhla volnou ruku za sebe. Sevřela v ní moje hrdlo a odtrhla se od Stefana, aby se na mě mohla otočit. „Trpělivost, lásko. Jsi hned druhý v pořadí,“ usmála se tím šíleným, hladovým způsobem a zahryzla se do mého bratra z druhé strany.
Zuřivě jsem kolem sebe kopal, volnýma rukama drtil tu její a přísahal bych, že jsem jí zlomil několik kostí. Nevěnovala tomu však pozornost, snad to ani necítila. Po chvíli se svezlo Stefanovo tělo na podlahu. V tváři byl naprosto sinavý, dost možná ani nedýchal. Elena na něj chvíli shlížela. Roztřásla se jí ramena a já si uvědomil, že se směje. Smála se tak, až se popadala za břicho. Potom však, jakoby ji něco udeřilo do hlavy, přestala. Pustila mě a malátně udělala několik kroků vzad. Zastrčila si vlasy z obou stran za uši. A poté se jí podlomila kolena a v bolestech klesla k zemi.
„Já nemůžu! Nemůžu! Jsem přece normální! Jsem jako dřív! Žádné vedlejší účinky na mě neplatí!“
A já si konečně uvědomil, že opakuje slova té Asiatky. Zmítaly se v ní protichůdné pokyny. Ovlivnění jí přikazovalo, aby byla klidná a vyrovnaná, krev zase toužila po krvi a násilí. Proto se chytala za hlavu. Všechno to vířilo v její mysli a ona nevěděla, čí rozkazy uposlechnout.
„Ááá,ha, háá!“ vydralo se z ní zoufale a převtělila se v levharta. Sedělo tam přede mnou, to zvíře, ve svém lesklém, černém kožichu se světlejšími skvrnami a upínalo čumák ke stropu. Snažilo se výt, ale neumělo to. Byl to řev. Svalilo se na záda. Začalo se kutálet po podlaze. Zamrzl jsem ve zděšení a úleku. Bylo to něco neuvěřitelného a nepochopitelného, to, co se dělo.
Zvíře se konečně zastavilo. Zvedlo se a začalo kolem mě kroužit. Postupně zrychlovalo. Rozmazávalo se. O chvíli později se kolem mě proháněla Elena v takové rychlosti, že jsem stěží rozeznával její obrysy. Nastavil jsem jí nohu. Zakopla a dopadla obličejem k zemi.
„Zblázním se z toho. Jsem blázen. Zavřete mě. Zabijte mě!“ mumlala do podlahy.
Kleknul jsem si vedle ní a přetočil ji na záda. „Odpusť,“ šeptnul jsem a zlomil jí vaz. Zvednul jsem ji a položil do peřin. Potom jsem se obrátil na svého bratra. Vysání ho nemohlo zabít, ale vypadal dost bídně. Urychleně jsem seběhl do kuchyně a z ledničky vzal dvě krevní konzervy. Načal jsem jednu a potřísnil jejím obsahem Stefanovy rty. Po několika polknutích už byl schopný pít sám.
Jak jsem se tak díval na „spící“ Elenu, něco mě napadlo. Vrátil jsem se do přízemí a z šuplete vyndal nůž. Bylo na čase zbavit se té náušnice jednou provždy. Nebyl jsem si jistý, jestli by jí celé ucho znovu narostlo. Když upírovi useknete ruku, taky se mu nevytvoří nová. Kdybych uřízl ale jenom část jejího ucha, rána by se měla uzdravit. Jednou jsem měl v břiše sedm kulek a taky se to zpravilo!
Přistoupil jsem k její posteli. V bezvědomí nic neucítíš, neboj se.
„Co to děláš?“ zaskřehotal Stefan, který ještě stále seděl na zemi.
„Pomáhám jí,“ odpověděl jsem a seknul. Napoprvé se mi to nepovedlo. Elena mi tvrdila, že jsou teď její pokožka, kosti a svaly jako z kamene, a měla pravdu. Už jsem začínal být zoufalý, když mi konečně v ruce zůstal kus kovu a chrupavky. Elenino ucho se zahojilo dřív, než jsem nějaké poškození vůbec stačil zaznamenat. Roztřesenými prsty jsem zkrvavenou náušnici položil na noční stolek.
„Až se probudí, navštívíme soudruha Lenského,“ zadrmolil jsem Stefanovým směrem.
„Teď už je v Rusku noc, mohli bychom ho zastihnout,“ přikývl.
Když nabral dostatečné množství sil, odplahočil se převléknout a umýt. A poslal služebnou, aby vyčistila Elenin pokoj. Já u ní zůstal a hrál si s pramenem jejích vlasů.
Trvalo to o něco déle, než přišla k sobě, jakoby snad ani nechtěla. Pomalu se rozkoukávala, až narazila na moje oči. Zkoumala je nevinným, zvědavým pohledem, až se ty její zalily slzami.
„Ach, bože,“ vydechla a posadila se, dlaněmi si překryla ústa.
Do pokoje se vrátil Stefan. Nikdo by na něm nepoznal, že před pár minutami málem umřel, ale Elena to věděla, pamatovala si to. Šokovaně na něj zírala, neschopná slova, neschopná pohybu. Pozorovala ho, jak se k ní přibližuje, jak si před ni kleká a pokládá ruku na její koleno.
„Jdi pryč!“ Vyjekla z ničeho nic a odkopla ho. „Jdi ode mě, nebo ti znova ublížím.“
Neměla to být výhružka, jen měla strach, že nad sebou opět ztratí kontrolu.
„Eleno, navštívíme Ivana a tu holku, aby zrušila ovlivnění, souhlasíš?“
„Ale…“
„Před chvíli jsme se všichni přesvědčili, že ti nijak zvlášť nepomáhá,“ upozornil jsem ji.
Párkrát ještě popotáhla a osušila si oči, než odpověděla.
„Tak dobře.“
„Budu u sebe v pokoji,“ řekl Stefan. Věděl, že by nám k ničemu nebyl a svou přítomností Elenu jen rozrušoval.
„Zvládneš se jim dostat do hlavy?“ zeptal jsem se jí opatrně.
Přikývla. „Snad ano. Pokusím se.“
Natáhla se pro ten svůj zázračný pytlík. Přičichla si a podala mi ho. Potom jsme oba usnuli.
Znova jsme se ocitli ve srubu toho plešouna. V krbu klidně praskal oheň a na koberci před ním dřímal pes. Na schodech se ozvaly kroky a brzy se na nich objevily dvě postavy. Jedna mužská ve spodním prádle a druhá ženská v noční košili ke kolenům. Těžko se věřilo, že je to jen sen. Bylo to všechno tak skutečné…
„Co vy dva tady? Stalo se něco?“
„Máme tak trochu problém s tím ovlivněním. Je jaksi… jak bych to řekl… k hovnu,“ usmál jsem se trpce.
„Jak to myslíš?“ Podivila se ženská, jejíž jméno jsem si nebyl schopný zapamatovat, a doufal, že ji někdo co nevidět osloví.
Ohlédl jsem se na Elenu. Objímala se pažemi a tvářila se, že s námi vůbec není, že neexistuje.
„No, ze začátku to bylo všechno v pohodě, ale pak… se to zhoršilo,“ nevěděl jsem, jak to mám šetrně vysvětlit.
„Bylo to,“ drmolila Elena za mými zády, „jakoby mi jeden hlas říkal stůj a druhý jdi. Zabij a ušetři. Křič a mlč,“ oklepala se a pokračovala. „Vzájemně se to tluče. Snažila jsem se s tím bojovat, snažila jsem se chovat tak, jak jsi mi řekla, Iro, ale ta krev… byla silnější.“
„Kurva práce,“ zasyčel Ivan, chytil se za čelo a začal pochodovat na místě. Hryzal si přitom rty a mnul obličej.
„Takže bude asi lepší, když to zrušíme,“ doplnil jsem.
Elena smutně natáhla ruku ke svému uchu. Tápala po něm prsty a pak strnula. Zděšeně se na mě podívala. „Kde je ta náušnice?“
„Zbavil jsem tě jí, když jsi… spala.“
„Tak pojď, Eleno. Dáme si čaj,“ usmála se Ira a natáhla ruku k mé ženě. Když k ní došla, vzala ji kolem ramen a odvedla někam pryč. Zůstal jsem s tím neandrtálcem o samotě.
„Napáchala nějaký velký škody?“
„Ani ne. Jen vysála Stefana do poslední mrtě,“ povzdechl jsem si a svalil se do křesla u ohně. „Ale přežije to. Vodka by nebyla?“
Beze slova se vytratil a později přišel s plnou flaškou. Se skleničkami se neobtěžoval. Nejdřív si přihnul a potom mi ji podal.
„Neměl jsem jí o tý krvi nikdy říkat,“ zadrmolil.
„Tos teda neměl,“ zavrčel jsem a pořádně se napil.
„Celou dobu byla v pohodě, až ty poslední dny se chovala divně, ale nebylo to nic vážnýho. Doufal jsem, že ji to přejde, až ji vysadí.“
„Budeš se divit, ale nepřešlo,“ odsekl jsem a on se na mě nenávistně podíval.
„Víš, kdyby nebylo Eleny, už bych tě dávno zabil. Na druhou stranu tady by se nic nestalo, kdybych tak učinil,“ dodal významně. „Tak drž radši hubu.“
Pozvedl jsem obočí, jestli to myslí vážně. Zatvářil se ještě odhodlaněji a drsněji. Ležérně jsem položil láhev na stůl. A nadzvukovou rychlostí tomu šmejdovi zabořil koleno do břicha a rukou zamezil přístup vzduchu do plic.
„Soudruhu Lenský,“ zavrčel jsem, „měl byste mojí ženě líbat nohy, že jsem vás ještě nezabil já, ona nebo Stefan. Kvůli tobě, ty sráči, na tom je, jak na tom je, a po tvojí pomoci na tom byla ještě hůř. Takže pokud by tady měl někdo držet hubu, pak seš to ty, protože hádej co! Jsem asi tak o dvě stě let starší a pěkně vytočenej. Je ti to jasný?!“
Přece jenom měl alespoň nějaký pidi mozeček, který mu sdělil, že nemá jinou možnost, než se vzdát. Pustil jsem ho a odstoupil od něj. Z chodby k nám akorát přicházela Elena s Asiatkou.
„Až se probudí, nebude si pamatovat na nic z toho, co se dneska stalo,“ oznámila mi.
„Díky,“ přikývl jsem a ochranitelsky vzal Elenu kolem pasu. Ve tváři měla nepřítomný výraz. „Očekávám, že brzy na něco přijdeš, kamaráde,“ ušklíbl jsem se při posledním slově. „Nezapomeň, že je to především pro dobro Eleny. Dlužíš jí to.“
 Vyšli jsme ze dveří a vzbudili se v tmavém pokoji. Tedy alespoň já. Elena měla oči stále zavřené a poklidně oddechovala. Objal jsem ji a podložil hlavu svým tělem. Celou noc jsem ji líbal do vlasů a hladil po ruce.


Pokračovat na další kapitolu



And it finds me
The fight inside is coursing through my veins.
And it's raging
The fight inside is breaking me again.
I'm still the same, pursuing pain.
Is it worth all that I've gained?
We both know how this will end,
But I'd do it again.


And this is how it feels when I ignore the words you spoke to me
And this is where I lose myself when I keep running away from you
And this is who I am when, when I don't know myself anymore
And this is what I choose when it's all left up to me
And this is how it looks when I am standing on the edge
And this is how I break apart when I finally hit the ground
And this is how it hurts when I pretend I don't feel any pain
And this is how I disappear when I throw myself away

15 komentářů:

  1. Pritom, ako som pozerala na pesničky, som omylom prečítala kúsok "dovětku", sakra sakra sakra!
    No nič, idem čítať :D
    „To je teda rada za všechny prachy, bratře,“ ucedil jsem. :D
    Tiež sa mi páčilo, ako ju podpokopol :D
    No, inak, dosť dobrá kapitola, jak ten jej stav bol popísaný a tak. A úplne ale úplne zbožňujem Damona s Ivanom a zbožňujem tú stránku Damona a tak, vieš :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, já si pak říkala, aby ten dovětek tam nebyl takovej moc... na ráně. Pardon :(. Ho radši smažu.
      Mně se zas líbí, jak tam Elena-levhrat válí sudy :D. Chtěla jsem, aby to bylo takový co nejšílenější.
      :D Já věděla, že tobě se takhle Damon bude líbit. I když on se takhle líbí asi každýmu. On se vlastně Damon líbí všem za každé situace, takže proč se vůbec namáhám :D.
      Aaa, musím jít dokoukat Zápisník smrti 2, nějak mě to chytlo :D.

      Vymazat
    2. Moja chyba, nemám čítať dopredu, je to môj večný zlozvyk :D
      Nie, mne Damon nepáči vždy, mne sa páči viac-menej len takto :D

      Vymazat
  2. Super kapitola! Teda klobouk, i jakékoli jiné čepice, dolů, popsala jsi to bravurně. Mně se nejvíc líbilo: Nastavil jsem jí nohu. Zakopla a dopadla obličejem k zemi.
    Moc mi k tobě nesedělo, že by ovlivnění proběhlo bez problému, ta předchozí kapitola nás měla jen uchlácholit, co? Jak rafinované :)
    Jo, omlouvám se, že jsem ji nekomentovala, byla jsem v sobotu kamarádce na svatbě a v neděli tak nějak společensky unavená, takže jsem byla ráda, že vůbec žiju, a to jsem šla večer na noční.
    No, ale je vidět, že nepříznivé počasí psaní jenom přeje :) Těším se na další a jsem ráda, že budou kapitoly přibývat opět častěji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, doufala jsem, že vás předchozí kapitola uchlácholí a pak budete o něco víc překvapení, až se to takhle... podělá :D :). Elči situace je dost bídná.
      V pohodě, ta kapitola stejně byla taková hůř komentovatelná ;).
      No, po pravdě kdyby bylo lepší počasí, věřím, že bych toho napsala ještě víc :D. Chtěla bych teď zvládat alespoň kapitolu týdně + občas mrknout na Dokonalou rasu. Publikovat 1-2 kapči DZ týdně. Uvidíme, pokud mě nezabije lenost, tak to teď vážně pojede :).

      Vymazat
  3. Já tak miluji když Damon říká "soudruhu Lenský" . Oni by si mohli podat ruce, ti dva si fakt nemají co vyčítat :D .
    No Elča je čím dál víc šílenější, a to se mi líbí :D Juchůů těším se na to jak bude čím dál horší, a zajímalo by mě jak to celý dopadne s Elčou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nemaj, to máš pravdu. Oba jsou to takový dva pitomečci roztomilí a myslej si, jak jsou drsní, přitom... všichni víme :P:D.
      Otázkou je, jestli to může bejt ještě horší O:).
      Bude se to vyvíjet nanejvýš zajímavě. Všem to ještě zavařím ;). Nejvíc ale asi sobě :D.

      Vymazat
  4. Kapitola je zas bezvadná, pomalu ale jistě mi dochází slova a metafory na to, abych vyjádřila, co všechno se mi tam líbilo a co všechno mi přijde dokonalé. :D :) A navíc bych řekla, že by se mi to do jednoho komentáře nevešlo.
    Stydím se za sebe, že jsem naletěla na to ovlivnění. :P :D
    Těším se na další :) (Překvapivě :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pohodě, já ani nevím, co v těch komentářích lidem píšu :D.
      Aale, to naletělo určitě víc lidí :P. Jen se nikomu nechce komentovat, hm? Hm?! :/ Hajzlící.

      Fuj, je mi normálně špatně, co jsem si to půjčila za příšerný knížky? Uaah, Nečtěte Řeznickýho kluka, není to vůbec krvák, je to daleko nechutnější a divnější... a s Životem podle Garpa taky končím, ten je taky divnej a ještě k tomu strašně zdlouhavej. Brr, co to ty lidi píšou a čtou...

      Vymazat
  5. Omlouvám se, že jsem nekomentovala poslední kapitolku, ale tato mě nadchla mnohem více. Každopádně se ve svém komentáři vrátím i k té předešlé.

    Tak..pozitiva této kapitolky vidím hlavně v tom, že ještě protahuješ tu Eleninu "chorobu". Jsem ráda, že jsi to neutla u toho ovlivnění a přiděláváš Eleně ještě další úskalí. Je to tak mnohem napínavější a navíc, ta část na začátku, kdy se Elena úplně pomátla, byla perfektně napsána. Nevadí mi vůbec, že jsi onu scénu načla až "v tom nejlepším", naopak - má to větší dynamičnost a já osobně jsem se v tom neztratila ani trochu. Důležité je, že jsi to potom hezky vysvětlila :)
    Co se zbytku týče..Damon mi přišel naprosto ideální a to i na konci předešlé kapitoly. Nejde mi ani o to, jak bojuje za Elenu, jako spíše o to, že vůbec bojuje. V mnohých povídkách se tahle jeho povaha časem ztrácí, ale v té tvojí ne. Stále má silně ukvapené jednání a stále se nebojí vyjádřit svůj názor pomocí své síly, potažmo charakteru. Líbí se mi to - takhle dokážu číst jednotlivé kapitolky takzv. "jedním dechem", i přes to, že se nevěnují zrovna "Delena scénám". Myslím to tak, že mnoho povídkářů nedokáže psát takové ty prostřední kapitolky, jenž nezahrnují nic citového, ale přesto jsou důležité. Ty většinou nezklameš a ani tato kapitola mě nezklamala.
    Co se té poslední kapitoly týče, tam už to bylo horší. Nemám nic proti tvému Stefanovi, je milý a jeho pohledy jsou takové sladké, že se při nich člověk usmívá jako sluníčko. Občas mi připadá, že když píšeš kapitolku z jeho pohledu, více se v nich vyžíváš. Ovšem onen díl z pohledu Damona (Tornádo, myslím) mi to zase vyvrátil.
    Abych svůj názor udělala i trošku objektivnější, přidám tu trochu kritiky, pokud to nevadí. Já hodně srovnávám (i u seriálů) jednotlivé řady povídek. Pokud vyloučím druhou řadu DZ, připadá mi, že v té první jsi Damona popisovala trošku jinak. Ve vztahu k Eleně mi tam připadal jako její hlavní opora ve všem, co se chystala udělat a i ona to tak cítila, proto se vlastně rozhodla na konci pro něj. Tady mi to trošku chybí - připadá mi, jako by Elena brala Damona jen jako svou hračku, kterou použije, když se nudí. Naopak u Stefana mi zase připadá, že její vztah k němu se nějak zvláštně prohloubil (moc jsem nepostřehla, kdy se to tak stalo). Chci tím říci, že dle mého názoru trošku více nadbíháš Stefanovi - nevím proč, takže to ber i jako takovou otázku :) Možná to je schválně, možná to je můj dojem...možná mě další kapitolky zase překvapí o opaku :) Neber to zle, jen sděluji všechny své pocity :D

    P. S. Když Damon oslovuje Ivana jako "Soudruhu Lenský", tvářím se u toho jako debil na odvykačce a následuje hurónský smích. Skvělý nápad! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žjóva, to je komentář :D. To bude dlouhá odpověď...
      Nevím, co bych řešila zbývajících 30 (nebo uvidíme kolik) kapitol, kdybych Elenu vyléčila tak brzy :D. Její stav se bude neustále vyvíjet :).
      Je dobře, že ses neztratila. Já většinou totiž "píšu očima", ale nepopíšu všechno, co ty oči vidí, tak si pak nejsem jistá, jak vypadá váš obrázek :D.
      Je pravda, že se někdy tenhle "spontánnější" typ Damona vytratí. Upřímně řečeno při druhý sérii jsem ještě ani netušila, že ho takhle "navrátím", ale stejskalo se mi po něm a ten poslušnej Elenčin pejskej s občasnýma kousavýma poznámkama mě silně omrzel :/:).
      Ano, já bych se klidně korunovala na královnu kapitol o ničem, ty mi jdou! :D A kladení řečnických otázek, to by mi taky šlo. Budu mít jednu kapitolu, kde je snad víc otazníků než teček :D.
      Kritiku rozhodně přijímám ;). S první sériíí mám v současnosti tak trochu osobní problémy a očividně vám to neuniká, to je blbé :/. Vím o tom, že v první sérii... to bylo takový silnější mezi Damonem a Elenou. Je to tím, že jsem nepočítala s tím, že budou další série a mělo to být jenom o tom, jak se dali dohromady. Jenže teď už to není jenom o tom. Každopádně všechny změny Eleniného postoje se snažím vysvětlit, v 6. kapitole je to zrovna dost jasně: Damon v Eleně vždycky probouzel její temnější stránku a Elena je teď temná jak noc, takže to pro ni není přínosné. A ještě jeden úryvek z první série, když měla Elena právěže velký problém: "Stefan by přesně věděl, jak se cítím, a snažil by se mě utěšit. Damon by si pravděpodobně ničeho nevšiml, za to by mě určitě přivedl na jiné myšlenky. Hodnotila jsem obě varianty. Útěcha nebo rozptýlení?" Je teď její hledání opory u Stefana trochu jasnější?
      Vztah Eleny a Stefana jsem rozvíjela celou druhou sérii, jen tak nenápadně, že jste si toho nejspíš nevšimli, ale nic z toho, co se mezi nimi děje, není blesk z čistého nebe, to zas nepřipustím ;).
      K jedný kapitole se na tohle téma ještě sáhodlouze vyjádřím, protože vy nějak nečtete mezi řádky v tom, co vám říkám, nebo píšu v povídce. Občas ani nečtete to, co na řádcích je, mám ten pocit, ale to teď mluvím hodně obecně, tak se neurážejte :).
      Joo a k tomu oslovení, to bohžel není můj výmysl, to je Vampýrská akademie, tam svého ruského cvičetele jeho drzá žačka občas oslovuje soudruhu a mně se to hrozně líbí :).

      Vymazat
    2. Děkuji moc za vysvětlenou, takhle jsem si to pěkně ujasnila :) Vážně, příští můj komentář už bude lepší :-)) Každopádně, i kdyby jsi psala jen o Eleně a Stefanovi, nevadilo by mi to, protože píšeš opravdu dobře a to dokonce i tak, že mě u tvých povídek občas chytají "Stelena city" :D Ještě jednou díky za vysvětlenou :)

      Vymazat
  6. „Máme tak trochu problém s tím ovlivněním. Je jaksi… jak bych to řekl… k hovnu,“ usmál jsem se trpce. = tahle část mě totálně odrovnala. :D Čtu si, čtu, tu vážnou Eleninu situaci, Stefan málem umře a pak si tu situaci zkazím výbuchem smíchu. :D Ne vážně, trošičku jsem si poprskala obrazovku, což je nechutný :DD Náhodou se mi tahle kapitola 'kurva' líbila, ty drsnější jsou hold drsnější, ale mám ráda výbuchy emocí či bolesti, popisuje se to samo od sebe, nemyslíš? :D Takže mě osobně se líbí akčnější kapitoly. Jinak, snad už se Elena vzpamatuje. Tenhle boj sám se sebou, opakovaný umírání a temný mód ve kterém se promění v Katherine, jí musí vyšťavovat. Taky se do toho ještě zamotává ten trojúhelník... a jéje. :):D Jsem zvědavá, takže se víc nerozepíšu. Jen tě chválím, za další bezvadnou kapitolu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :).
      Ke komentáři k předchozí kapitole: Já bejt Stefanem, tak si věřím ještě víc :D. Asi je to věc názoru, každopádně nejsi jediná, kdo to vidí... jinak než já :).
      :D To mi vytknul spolužák, že já mám nějakou vážnou situaci rozebranou a pak to pohřbím nějakým svým žástem :D. Holt to patří k mému stylu :D.
      Jojo, morbidní scény píšu vždycky se zvráceným úsměvem :P. Už se mi ale párkrát, stalo že mi bylo po dopsání i špatně, nebo jsem měla lehkou depku.
      Já myslím, že můžete začít uzavírat sázky, kdy Eleně přeskočí definitivně :P.

      Vymazat
  7. Omlouvám se že komentuji tak pozdě ale mam zaracha 5 ve škole a mamka me hlídá na každým kroku zaracha mam furt ale mamka je pryč
    zpět k povídce: je jkao vždy bezvadná ten konec se mi líbyl nejvíc, ale víc nemužu napsat opakovala bych ostatní komentáře prostě tato kapitola je ůžasná tato povídka je užasná ty si užasná tvoje psaní je užasný.... mooooc se mi líbííí ... :)
    -K-

    OdpovědětVymazat