Jak vložit přezdívku a odkaz na blog do komentářů? Návod (v komentářích) zde

Skloňování šunkič zde

Kontakt zde

pátek 17. dubna 2015

Gollum

Aby to tu nebylo úplně mrtvý, přidávám krátký popis, který jsem psala do školy. Teda aspoň doufám, že je to popis, upřímně si nejsem jistá a oficiální verdikt od učitelky ještě nemám :D. Ale líbí se mi to, je to takový poetický.
Jo a... vy jste věděli, že ta postava z Pána prstenů se jmenuje Gollum? Já vždycky myslela, že je to Gloom, páč mi to tak v tom filmu znělo. No nevadí :D
It's mine... my own... my precious!
Enjoy :P
Jo a JEN TAK MIMOCHODEM mi psal zástupce kastelána z Karlštejna, že by se mnou rádi spolupracovali. SE MNOU! Na nejnavštěvovanějším hradě v ČR! Se mnou! Ha!!! Tady to máte, vy všichni, co ste ve mně nevěřili. Mno jo, jenže já už jsem se zaslíbila Jemništi, takže smůla, Karlštejne :P
Jo s JEN TAK MIMOCHODEM jsem právě napsala prakticky celou 3. kapitolu!!! Jéééj! :D


He was crouching in a dim dank cave with little hair on his head and little clothing on his body. Still he was neither cold nor chilly. He was warmed by the glorious golden glow of his precious jewel placed on a stone. He was gazing at it for hours a day, days a month, months a year and years an eternity; never getting tired, never getting old. It was the only thing he owned and yet he felt like the king on a mythical throne.
He was slim and bony with few teeth; nevertheless, he would murder any thief who would try to steal from him. He had these giant blazing bright blue eyes which shined cruelly in the dark like two sharp-edged diamonds.
A burbling brook was pouring through the cave bringing fishes from distant lands he has never seen. He hunted them with his bare hands, ate them rare with nothing else. He was always all alone, from dusk till dawn, so he split his soul in a half to have someone to talk to once in a while. And if he made himself too angry with himself he would talk to his beautiful rounded friend.
“It’s mine... my own... my precious!”
Sometimes he could hear mumbling whispers echoing in his large pointed ears. And if they seemed to be too close he would simply put on the ring and disappear.
They existed as two but lived as one. And they could never ever be torn apart. They would stay together till the very end... which came too soon for both of them.

4 komentáře:

  1. Gollum, česky Glum, slovensky Gloch :) Podľa klokotavého zvuku, ktorý vydával, alebo tak nejako :D
    A je to úžasné. Absolútne fantastické.
    Ten rytmus, ktorý to má, je neskutočný, rovnako ako hra so slovíčkami.
    "He was warmed by the glorious golden glow of his precious jewel placed on a stone. He was gazing at it for hours a day, days a month, months a year and years an eternity; never getting tired, never getting old.",
    "He was always all alone, from dusk till dawn, so he split his soul in a half to have someone to talk to once in a while." a
    "They existed as two but lived as one. And they could never ever be torn apart. They would stay together till the very end... which came too soon for both of them." sa stali mojimi obľúbenými časťami a nevylučujem, že sa tu v budúcnosti vrátim, aby som si to ešte párkrát prečítala...
    Keď sa to tvojej učiteľke nebude páčiť, tak sa mne nebude páčiť ona :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, děkuji za vysvětlení, to už jsem si nedohledala :)
      Jop, na ty pasáže, co si vypsala, jsem taky asi nejhrdější. Ještě se mi líbí "teeth, thief", tak zvláštně podobný a strašně špatně vyslovitelný slova.
      A já můžu bejt taky chytrá a říct, že například to "glorious golden glow" je příklad aliterace (opakování podobně znějících nebo začínajících slov), která se používá v angličtině pravděpodobně víc než v češtině. A strašně se mi líbí! :)
      Učitelce se může nelíbit jenom to, že to možná není popis... nebo možná je, já fakt nevím, je to zvláštní útvar :/:D
      A děkuji O:)

      Vymazat
  2. Ohohoho... som hrdá, že som konečne začala čítať Tolkiena a viem, o čo ide. Hallelujah :D Je to krásne. Má to istý... cveng, ktorý sa mi neskutočne páči :D Ďalej, gratulujem k práci a teším sa na ďalšie kapitoly :3 See ya ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bys věděla i tak, ne? Nebo aspoň předpokládám, že filmovou verzi jsi viděla :). Četla jsem akorát první díl (nečetla bych ani ten, když už jsem viděla filmy a ne jednou, ale měla jsem to k maturitě), a sice se mi ta knížka líbila, ale... film byl mnohem temnější, měl podstatně dramatičtější ráz, takže pardon, pane Tolkiene, ale filmová adaptace na vaši knihu byl pro mě větší zážitek O:)
      Děkuji a vynasnažím se. Přidávat 1 kapitolu za 14 dní mi přijde jako reálně vysokej cíl, tak se ho pokusím dosáhnout O:)

      Vymazat