Jak vložit přezdívku a odkaz na blog do komentářů? Návod (v komentářích) zde

Skloňování šunkič zde

Kontakt zde

čtvrtek 21. listopadu 2013

26. kapitola - Mnoho rolí

Kapitola zvěřejněna v tento slavnostní den na počest naší Janky, které je taky věnována. Díky za všechny tvé nadšené komentáře, které mě vždycky kousek popostrčí. Je to hlavně tvoje zásluha, že jsem se do Dokonalý rasy pustila v takový míře. Všechno nejlepší k narozkám! ;)

Komentář autora: Furt říkám, že Jack je divnej, přijde mi, že jste si do teďka ani neuvědomovali jak moc (a nebo možná jo, jen já to nebyla schopná z vašich komentářů vyčíst), každopádně po týhle kapitole toho názoru bude už asi každý :D.
V téhle kapitole vlastně nejde o nic jiného než o vztah Jacka a Chelsie. Ukazuje v plné míře, jak moc se změnil a jak daleko až pokročil. Je to vlastně spíš taková psychologizující kapitola. Což je u kapitol z Jackova pohledu nezvyklý :D.
A navazuje těsně na kapitolu předchozí, čili Chelsie vyběhla za Stellou a Jack zůstal sám v paneláku.
Příjemné počtení všem a obzvlášť naší oslavenkyni ;)






Světla po Chelsiiném odchodu brzo zhasla. Už dřív jsem si všiml, že její přítomnost prozařovala temnotu, rozjasňovala den, zklidňovala bouři a ohřívala mráz. Ale když odešla, všechno dobré odešlo spolu s ní. A já zůstal sám. Sám v krutém světě, kde na každém rohu číhalo nebezpečí. Kde mě chtěl každý dostat. Každý mě sledoval. A ten hlas. Ten proklatý, nádherný hlas!
Stál jsem v chodbě a přejížděl palcem po špičce zavíracího nože.
To se Stellou je nepříjemná věc. Nemůžu si být jistý, že mě neprozradí. Pravděpodobně už ji zpracovali. I kdyby jim to neřekla, dostali by to z ní. Budu se o ni muset postarat…
Zahleděl jsem se na nůž a opatrně ho zavřel.
Čím jsem si tohle zasloužil? Proč mě tak zoufale chtějí? Copak si nemůžou vytvořit jiné Dokonalé? Jsem snad opravdu jediný svého druhu? Jsem jedinečný? Tomu nebylo tak těžké uvěřit.
Posadil jsem se na schody a netrpělivě čekal na Chelsie.
Jediný člověk, kterýmu můžu věřit. Jediná, která se jim postavila na odpor a zastala se mě. Co bych si bez ní počal? Budu jí moct její laskavost někdy splatit?
Byla mou zachránkyní, mou nadějí, mou silou i slabostí, mou oporou, mým andělem.
Otevřely se dveře a já vzhlédl. Stála v nich ONA. Oděná v bílém, platinově zlaté vlasy kolem nevinného obličeje. Svatozář a křídla před ostatními schovávala a tvářila se jako lidská bytost. Ale já věděl, že je mnohem víc.
Zůstávala na zápraží.
„Už jsi schoval ten nůž?“
Přikývl jsem.
Ticho.
„Bylo by lepší, kdybys mi ho dal.“
Nakrčil jsem čelo a postavil se na nohy. Chelsie uskočila, i když ode mě byla dost daleko.
„To mi nepřijde jako dobrý nápad. Potřebuju se nějak bránit.“
Rozprostřela nervózní úsměv. „Seš přece dost silnej, aby ses ubránil i holýma rukama.“
„Ale co když oni budou ozbrojení?“
V očích jí bojovně zajiskřilo. „Nikdo tě tu hledat nebude, seš tu v bezpečí.“
„Ale Stella…“
„Stella nikomu nic neřekne,“ ujišťovala mě.
Vystoupal jsem o pár schodů výš. „Seš si tím jistá?“
„Stoprocentně.“
Došel jsem až k ní. Byla oproti mně tak malinká!
„Slibuješ?“
Zahleděla se mi do očí, přičemž odhalila svůj štíhlý krk v celé jeho kráse. Prohnul se jí ohryzek, jak polkla. „Slibuju.“
Zašmátral jsem v kapse tepláků a vložil jí zavřený nůž do dlaně. Dal jsem si záležet, abych se přitom dotkl její ruky. Podařilo se.
„Děkuju,“ výrazně si oddechla, vstoupila do chodby a zavřela dveře. Dělilo nás od sebe jen pár centimetrů. „Zítra si budeme muset promluvit.“
„O čem?“
Obešla mě. „O tom, proč tě někdo sleduje. A proč se o tebe zajímá policie.“
Propalovala mě pohledem a já si to užíval. Její hluboké oči separovaly mou duši od těla, osvobozovaly ji, směřovaly ji do nebes.
„Neudělals to, že ne? Nezmlátil jsi Moona, ani jsi nezapálil tu pizzerii. Že ne?“
Její nedůvěra mě zabolela, ale ne dost na to, abych jí neodpustil.
Pochybovat je lidské a ona neví, že je anděl.
Usmál jsem se. „Ne. Neudělal jsem to. Přísahám.“
Semkla rty a krátce kývla. „Dobře. Budu ti věřit.“
Mé srdce poskočilo.
„Dobrou noc, Jacku.“
„Dobrou noc, Chelsie.“
***
„Uáá,“ zívnul jsem dlouze a řádně se protáhl.
Rána byla vždycky příznivější. Napětí ve mně o něco polevovalo a měl jsem jasnější mysl. Například když si vezmu své úvahy o Chelsie, co jsem měl před spaním… nechápu, kde se ve mně vzaly. A upřímně mě to trochu děsilo. Ráno mi nepřipadala jako anděl, ani jako žádná úžasná bytost. Byla to prostě holka, která mi poskytovala přístřeší. A které jsem do jisté míry věřil. Ale necítil jsem mezi námi žádný bližší vztah. A už vůbec ne to „božské“ pouto, o kterém jsem fantazíroval.
Potřepal jsem hlavou a překontroloval čas na mobilu. Bylo už skoro jedenáct, což mě poněkud překvapilo. Obvykle jsem se probouzel časněji. Nebo skoro vůbec nespal.
Kromě času byl na displeji i zmeškaný hovor. Od Chelsie. Následovaný zprávou: Stav se, až se vzbudíš. No, to abych se zvednul, co?
Nevěděl jsem, jestli jsou její rodiče doma, a tak jsem provizorní hygienu spáchal na ulici. Opláchl jsem si obličej vodou z pet lahve a vyčistil si zuby. Vlasy už mi zase lezly přes uši, byly přimaštěné a několik dní nečesané, ale s tím jsem nemohl nic dělat. Vzal jsem na sebe své vlastní oblečení, které mi Chelsie přeprala, protože v kalhotách po jejím bratrovi jsem skutečně vypadal jako… bezdomovec.
Takto vyšňořený jsem vyjel výtahem do pátého patra a zazvonil u příslušných dveří.
Přišla mi otevřít Chelsie v tyrkysových teplácích a skoro ke kolenům dlouhém, tmavě modrém triku. Vlasy měla smotané do uzlu, z kterého jí trčely do všech stran. Vypadala divně.
„Vyspala se Šípková Růženka do růžova?“ Pozdvihla na mě obočí a ustoupila stranou, abych mohl projít.
Zamračil jsem se. „Kdo je Šípková Růženka?“
Odfrkla si. „Ha, ha.“
Nechápavě jsem ji následoval do pokoje. V domě nikdo nebyl. „Co?“
„Nedělej, že neznáš Šípkovou Růženku.“
„Měl bych?“
Zastavila se až u svojí postele. Skrčila si jednu nohu pod zadek a druhou nechala viset přes okraj.
„Šípková Růženka! Ta pohádková postava,“ třeštila na mě hystericky oči.
„Aha,“ pokýval jsem významně hlavou, „už si vzpomínám.“
„Jak můžeš něco takovýho zapomenout?!“ ječela a ukázala na židli u stolu a mávnutím naznačila, abych si na ni sednul.
Učinil jsem tak. „No, víš, já se na pohádky moc dívat nemohl. Ani jsem je moc nečetl. A už vůbec mi je nikdo nepřevypravoval. Znám je jen tak zlehka.“
Nadále se tvářila dost nechápavě. Zhluboka se nadechla. „Tak fajn, třeba se k tomu dostaneme během tvého životního příběhu. Můžeš spustit,“ podepřela si bradu o zaťatou pěstičku a předklonila se.
„Em,“ zarazil jsem se. „Když já… nevím, jestli bych ti to měl říkat.“
Sešpulila pusu. „Musíš mi to říct, jinak tě vyrazím.“
Ušklíbl jsem se. „Nepotřebuju tvoje povolení ke skvotování na chodbě.“
Povýšeně nafouklé tváře jí o něco splaskly. „Ale krmila jsem tě a šatila a starala se o tebe, když‘s byl nemocnej!“
Povzdechl jsem si. „No dobře, dobře. Ale… je to dost… důvěrný. Nikdo o tom neví.“
Nehlasně mi naslouchala.
„Takže… jsem dítě ze zkumavky.“
Mrk…,… mrk…,…
„Nemám tušení, kdo jsou mí praví rodiče. Žádný adoptivní jsem neměl.“
Mrk… mrk…,… mrk…
Ach… „Vyrůstal jsem ve vědeckém ústavu.“
O_O
„Jsem součástí projektu na vytvoření dokonalý rasy.“
Mrk, mrk, mrk. „Co?! Dokonalý rasy?“
A je to tady…
A tak jsem jí to začal pomalu vysvětlovat, i když jsem toho vlastně zas až tolik nevěděl. Nikdy mi nikdo neřekl, proč vlastně existuju, co se mnou hodlají udělat. Vypadalo to, že budu něco jako zvíře v cirkusu, ale jen kvůli takové malichernosti mi přišlo zbytečné mě vytvářet. Avšak tvrdili mi, že jsem jejich první zdařilý pokus, takže kdo ví? Možná, že až ti po mně měli být nějak lépe využíváni. Anebo mě chtěli dát třeba do FBI, byl jsem na to dost chytrý i fyzicky zdatný. Nebo do armády. Ochranky. Uranovýho dolu…
„Aha. Takže po tobě jdou lidi z toho ústavu,“ shrnula si to blondýnka s přemýšlivě zamračeným obličejem.
„Jo.“
„A abys neměl na výběr, tak se na tebe snažej hodit to s Moonem a pizzerkou, je to tak?“
„Nejspíš.“
„A Smithová je ve skutečnosti… jak že se jmenuje?“
„Husky.“
„Jo,“ pokývala rozvážně hlavou. „To je teda něco…“
„Já vím. Nedává to smysl,“ rozvalil jsem se na židli, ze které musela Chelsie nejprve odklidit hromadu oblečení. A když říkám odklidit, myslím tím, že ji hodila do rohu na zem. Nebyla zrovna pořádná.
„Ne,“ zavrtěla hlavou. „Vlastně to docela smysl dává. Ten popis sedí - vysoká tmavovláska kolem pětadvaceti, lehce nažloutlá pleť, smyslný rty a celkově taková… smyslná,“ rozmáchla se rukama do prostoru a já nechápal, co se tím snaží naznačit.
„Jo, Smithová je na tuty Husky. Doufala, že jí řekneš, kde jsem,“ odmlčel jsem se a zadíval se na ni. Okusovala si ret a koukala do země. „Ale tys jí to neřekla. Lhala jsi kvůli mně.“
Zdráhavě ke mně zdvihla své čokoládové oči a zastrčila si za ucho vlasy, které zrovna v tom místě měla zamotané do gumičky.
„Já ke lhaní nepotřebuju extra důvod. Navíc nestojím o žádný potíže.“
Ušklíbl jsem se. „Ale tímhle sis na ně zadělala. Jestli to zjistěj, nebudou si brát servítky.“
Vypoulila na mě oči. „Myslíš si, že by mě zabili?!“
„To zas asi ne…“
Upravila si nohy do tureckého sedu. „Co budeme dělat? Nemůžeš tu zůstat věčně.“
Předklonil jsem se a opřel si lokty o kolena. „To ne. Navíc je jen otázkou času, kdy je napadne mě tu hledat.“
Nastalo ticho. Měl jsem tušení, že oba myslíme na to samé, ale ani jednomu z nás se to nechtělo říkat nahlas.
Nakonec Chelsie zašeptala: „Asi bys měl odjet z města.“
Střetl jsem se s jejím pohledem jako chodec s Tatrou. „Jo. Asi jo. Ale kam?“ Postavil jsem se a frustrovaně začal přešlapovat sem a tam. „Nemám kam jít. Nikoho neznám. Nikoho nemám. Penězi zrovna neoplývám. I když… kdybych prodal nábytek… našel si práci za ubytování a stravu... třeba v nějakým hotelu...“
Chelsie se uchechtla. „Už tě vidím jako pokojskou v těch černejch šatičkách a bílý zástěře.“
Odmávnul jsem její poznámku rukou. „Dal bych si do životopisu kuchařskou praxi.“
„Ale ty nemáš kuchařskou praxi.“
Pokrčil jsem rameny a zastavil se u okna. Hleděl jsem ven do nepříznivého počasí, na lidi tetelící se v bundách a kabátech. Hleděl jsem do ulice, kterou jsem tak dobře znal. Celý to město jsem znal. Stalo se mým domovem, který jsem nikdy neměl. Žili v něm lidi, kteří… se o mě zajímali. Ne proto, že bych byl nějak výjimečný, ale proto, že jsem byl jedním z nich. Konečně jsem začínal mít pocit, že zapadám. A teď bych to měl opustit?
Ohlédl jsem se na Chelsie, které se podivně leskly oči, a zorničky měla rozšířené. Zřejmě i ona byla ponořená do svých vlastních myšlenek, které jsem ani zdaleka nedokázal číst.
Ač jsem to nerad přiznával, přirostla mi k srdci. Něco nás spojovalo, něco mezi námi bylo, ale nevěděl jsem co. Byla pro mě snad vším. Nepřítelem, který mi otravoval život, přítěží, kterou jsem musel zachraňovat… ale i kamarádkou, které jsem mohl věřit a… bože, to bude znít divně… ale nemůžu si pomoct, do jisté míry mi nahrazovala i matku - tím, jak se o mně starala, doslova mě živila a nežádala nic na oplátku. Chyběla jen jediná role. Role milenky. Hleděl jsem na její nijak zvlášť krásnou, ale rozhodně ne nehezkou tvář, na její perfektně tvarované, ale přeci jenom ještě dětské tělo, na její dlouhé, zacuchané, od barev trochu poničené vlasy… vzpomněl si na pocit, který ve mně vyvolala na tréninku. Nebo když mě svlékala. A téměř neznatelně ho cítil zase, to příjemné šimrání v břiše a rozehřívající se krev. Celé mi to přišlo však spíš fyzické než psychické. A tak to u lásky být asi nemá, nebo jo?
Po nekonečně dlouhé době si odkašlala, zvedla se a přešla ke svému batohu, pohozeném u psacího stolu. „No, to záleží na tobě, jestli odejdeš, nebo ne, každopádně dneska tu ještě zůstaneš, ne?“
Přikývl jsem.
Konečně vyštrachala nějakou knihu a s afektovaným úsměvem mi ji ukázala. „Tak co kdybys mi trochu helpnul s angličtinou, pane dokonalý.“
Učil jsem ji dvě hodiny a nevěděl, co by mě mělo udivovat víc, že to vydržela ona, nebo že jsem to vydržel já? Chelsie nebyla zrovna nadaná ani vzorná žákyně. Nebyla vysloveně hloupá, uměla celkem logicky uvažovat, ale pro jazyk měl hotový necit. A taky se těžko soustředila.
„Fajn, řekl bych, že máme oba dost.“
Zaklonila se v židli a promnula si čelo. „Spíš příliš.“
„Mohl bych se vysprchovat?“ zeptal jsem se nejistě.
Zmučeně zamručela a s rukama stále na svém obličeji přikývla.
Když jsem se vrátil, ještě pořád tak seděla.
„Seš v pohodě?“ Povytáhl jsem obočí.
Zamžourala na mě. „Hm? Jo, jenom… je toho na moji hlavu nějak moc.“
„Aha… tak já už pudu.“
Neohrabaně se zvedla ze židle. „Doprovodím tě pro případ, že by nějakej hyperaktiv zavřel sklep.“
Výtahem jsme oba jeli v tichosti. Chelsie se opírala o stěnu a nepřítomně zírala před sebe až do suterénu.
Dveře sklepení byly otevřené, a tak se zase otočila s úmyslem se trochu prospat.
Krásný hlas nám oběma však zmařil plány: „Ani hnout.“
Zpoza rohu vystoupila Husky a v rukách svírala zbraň.
Zdvihli jsme prázdné dlaně do vzduchu a zůstali stát.


Pokračovat na další kapitolu

8 komentářů:

  1. Všetko najlepšie prajem aj ja! :) Nová kapitola je darček pre nás všetkých, yay :D
    Tá prvá časť kapitoly ma dosť vystrašila, Jack mi pripadala ako nadrogovaný, ale našťastie potom bol v pohode, ráno je fakt všetko lepšie :D Ale potom už aj v druhej časti vidno tú zmenu. Jackovo uvažovanie sa mi veľmi páčilo, aj keď to už nebolo to také typické, ako prišli problémy.
    Opis Chelsieinej reakcie bol tiež parádny; nezvyčajný, ale dobrý!
    Uránový dol a stretnutie chodca s Tatrou... :D :D :D
    "...ale pro jazyk měl hotový necit..." Nemá tam byť "měla"?
    Čiže detektívka bola Husky...
    A TEN KONIEC.
    Vážne? VÁŽNE?! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Do hajzlu!! Ten koniec... :OOO :D Bože... Jack na začiatku ma dostal... mal by sa o Stellu postarať?!! Ešte že mu Chels vzala ten nôž :D Alebo možno aj nie (ale s 'postaraním' sa o Stellu rozhodne nesúhlasím)... neviem, každopádne mi nezostáva nič iné, len počkať na vývoj situácie :D A na záver, veľmi pekne ti ďakujem za venovanie a koniec koncov, keby nie ja, určite niekto iný by ťa do písania DR pošťuchoval, ;) Dokonalá rasa je najoriginálnejšia poviedka, akú som čítala, je tak ... futuristická, najmä tou myšlienkou o dokonalej rase, aj keď sa odohráva v prítomnosti. Ešte raz ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
  3. líbí se mi Jack i takovejhle. Aspoň už mi nepřipadá ta divnej :D ten už je takovej lidštější...míň dokonalej. Z dokonalé rasy na lidskou, hah?:D...a ty nás umíš teda pěkně napnout! A Husky je snad nejvtipnější jméno, jaký si dovedu představit. Ono by nebylo tak vtipný, ale kamarádka má psa Huskyho...a to je fuk. To asi nikomu nepřijde tak vtipný jako mně :D...je to jen jakoby se někdo jmenoval třeba...Pudl. :DDDD ...never mind. Kapitola dobrá:)

    OdpovědětVymazat
  4. Omlouvám se, že komentuju tak pozdě. :/
    Tím koncem jsi mě dostala. Přijde to jednom mě, a nebo nás teď častěji necháváš v napětí?:D Na tom je něco ďábelskýho, ale o to víc se pak těším. :) Dneska mi takováhle kapitola naprosto sedla, ráda čtu Jackovy myšlenky. Možná je trochu cvok, ale kdyby nebyl, nebylo by to tak zajímavý. Líbí se mi, že je jinej. Ta část, kdy jsi zmínila, že by mu tohle město chybělo, jsem byla doslova 'Aww' :3 Taky tě musím pochválit za to, jak popisuješ Chelsie. Líbí se mi, že není 'naprosto perfektní'. Je realistická. :)
    Těším se na další kapitolu. Doufám, že ho Husky neodvede :(

    OdpovědětVymazat
  5. Mariam: Ten začátek vás taky měl vyděsit :D. Jsem si jistá, že po další kapitole vám bude všechno jasnější :).
    Jack se krapet změnil. Ne nijak závratně, páč zatím v příběhu uplynul necelý půlrok, ale rozhodně se na něm všechno podepisuje. Nejvíc Chelsie. A hrozně se mi líbí, že ji fakt bere trochu jako mamku :D. Protože to je normální, ne? Že člověk bez rodičů hledá rodiče v někom jiném. A v kom jiném by je měl vidět Jack než v Chelsie? V té, jenž mu "dala" jméno, která po něm nic nechtěla a všechny ty kecy, co už jsem psala v povídce :D.
    Poslední dobou (už asi tak 20 kapitol :D) nemám vůbec žádný originální popisy, tak jsem zkusila tohle s Chelsie :D.
    Sakra, nesnáším ty "a"!!! Díky, opravím to. Časem :D.
    Jsou horší konce :P. Ale uznávám, že tenhle nepatří k těm pěkným :D

    Janka: Ano, měl by se o Stellu postarat (ďábaleský smích a pekelné plameny na pozadí :P:D). Ne, on by možná Stellu zabil (velký možná), ale já ne :).
    Jů, jsem ráda, že jsem ti udělala aspoň trochu radost :).
    Tak co pak o to, já si myslím, že by už v týhle době vědci věděli, jak vytvořit dokonalou rasu, ale jde to proti etice, lidi by to nepřijali a protestovali. Já sama nevím, jakýho bych byla názoru :/. A vy ještě ani nevíte, proč ta Dokonalá rasa vůbec vznikla, takže to asi taky těžko posoudíte :D.

    Sophi: Nojo, když tohle není Jack. Jack Freeman takhle neuvažuje. On vážně nebyl moc při smyslech, takže si na to moc nezvykej :D.
    Jack se bude socializovat celý tři série a furt nevím, jestli se mu to vůbec někdy podaří, nebýt dokonalej a být lidksje :D.
    Já toho nikdy nechci moc říkat, abyste byli napnutější, ale snad ničemu neuškodí, když řeknu, že tvoje přirovnání: "Husky jako Pudl" je naprosto přesný :D. Jaký maj psi husky oči? A jaký má Husky oči? Jen se koukněte na obrázky na googlu :P. Je to víc přezdívka než jméno ;). Každopádně o Husky toho ještě hooooodně uslyšíme ;)

    Chaky: Mno, rozhodně se celej příběh stupňuje, přibývá problémů, vy v tom máte větší a větší maglajs... takže jste napnutější a napnutější :D. V další kapitole ale přijde docela zlom, protože Husky řekne něco, co vám zasadí brouka do hlavy. A Chelsie taky. A dle vašich komentářů byste se svými teoriemi neměli blížit pravdě ani trochu... což je dost divný, protože já vám tu hážu jednu nápovědu za druhou :D. Sic jsou ty nápovědy malý, ale je jich tu celkem dost :D.
    Jéé, jsem fakt ráda, že oceňuješ moji "realistickou" Chelsie :). Tady totiž nejsme v říši nadpřirozeně krásných tvorů, tady jsme mezi lidma. A lidi nejsou nadpřirozeně krásní (až na Husky)! :D Dokonce jsem plánovala napsat scénu, jak si Chelsie vymačkává u zracdla beďary, ale nějak... se mi to nikam nehodilo :D.
    Husky napáchá celkem velkou škodu, ale nebudete ji nenávidět,si myslím ;).

    Díky vám všem výše (do budoucna i níže) podepsaným! Vám ostatním vzkazuju: "Pfff :/"

    OdpovědětVymazat
  6. Kapitola je úžasná, ale jak já nesnáším otevřený konce! :DDD
    Jinak se mi líbí, jak jsi popsala Jackovi pocity :DDD Je to takové zmatené, ale zajímavé. Jenom ten konec...
    Těším se na další :-) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, asi nikdo nemá rád takovéhle konce :D. Ale jsem ráda, že se ti ty pocity líbily a přišly ti zmatené, to je správně :)
      Ok, zítra vám přidám kapitolu, ale pak to bude asi bída... teď už VÁŽNĚ nemám ani čas (energii) psát :/

      Vymazat
    2. Ok, zítra - tedy dneska - ještě ne, zku*venej kaufland mi není schopnej dát vědět, kdy mám směnu, takže dneska jsem tam měla být od 4 do 9... už jsem měla v plánu pracovat na seminárce... a oni mi zalovaj, ať přijdu co nejdřív... jsem pěkně nasraná, takže se nehodlám zrovna honit, ale zas tolik času, abych přidala kapitolu, nemám :/

      Vymazat