Jak vložit přezdívku a odkaz na blog do komentářů? Návod (v komentářích) zde

Skloňování šunkič zde

Kontakt zde

sobota 15. září 2012

Já za dvacet let

Komentář autora: Zase nějaká prácička do školy... i když je to dobrý téma a můžu si v něm dělat, co chci, psalo se mi to prostě blbě! Nesnáším to! :D
Mimochodem, může být úvaha bez řečnických otázek? Světe div se, já, takovej milovník řečnických otázek (viz Doučování zla, tam jich je jak sračččč-hovínek), do téhle úvahy nedala ani jednu :D Ani se mi ji tam nepodařilo dodatečně vtěsnat... no, uvidíme, co mi na to řekne učitelka... až si přečte to o mojí dráze spisovatelky nebo překladatelky, tak se asi hodně zasměje :D
Jinak jsem za dnešek napsala asi 3 stránky k DZ + tohle + maturitní otázku z Francie... dneska válím, ještě bych mohla udělat tu prezenčku na zemák... nebo taky ne :P:D
Jestli se pustíte do čtení, tak to berte s rezervou... je to fakt děs, běs, hrůza vuaaa :D




Dvacet let není ani málo, ani moc. Během té doby se toho dá hodně stihnout, ale i promeškat. Je dobré si určité věci naplánovat. Pro někoho je to únik z nepohodlné přítomnosti, pro jiného nepříjemné opouštění spontánnosti; v závěru se o to stejně všichni alespoň pokoušíme. Až uplyne právě tolik času, bude mi třicet osm let, a svůj život jsem si vysnila v těchto dvou představách.
V jedné z nich se vidím v pěkné kanceláři za počítačem. Právě překládám nějakou zajímavou knížku, sci-fi nebo detektivku, možná psychologický román, možná vše v jednom. Jsem v klidu a práce mi jde rychle od ruky. V šest hodin se vracím domů, kde už na mě čekají dvě děti. Připravím jim večeři a naslouchám jejich neuvěřitelným zážitkům z dne. Když je uložím, otevřu si láhev vína s manželem a poté také spokojeně usínáme.
Pokud bych se nevydala touto cestou, šla bych následující. Měla bych byt jen sama pro sebe a svou kočku a psa. Pilně bych pracovala na vlastní knize a komponovala jednoduché skladby pro klavír. Netopila bych se v penězích, ale ani netrpěla hlady. Trávila bych spoustu času se svými přáteli a užívala si svobody. Možná bych vyměnila byt za malý rodinný domek uprostřed čisté přírody, která by mi byla inspirací v mojí tvorbě. Tedy pokud tu za dvacet let ještě nějaká příroda bude.
Dráha umělce je ale vždy nejistá a mám z ní jisté obavy už teď. Zároveň se bez umění a tvořivosti dle mého názoru nikdy neobjedu, a tak bych ráda tyto dvě představy spojila a trochu zjednodušila. Kdybych neměla rodinu, snad bych se spokojila s domácími mazlíčky. Psala bych alespoň do šuplíku a překládala umělecké nebo neumělecké texty. A to by mi ke spokojenosti stačilo. Nepotřebuji hromady peněz, jen klid, zázemí, práci a koníčky.
Myslím si, že není dobré si svůj život vykreslovat příliš barvitě a upínat se k budoucnosti. Málokomu se podaří takový obraz přenést do reality, a když žijete pouze pro ten obraz, nespokojíte se s jiným. Měli bychom si načrtnout jen obrysy, které se dají snadno předělat. Nebo si vytvořit krásnou až nedosažitelnou představu, ale nechat si jednodušší plán v záloze. Cílem asi každého z nás je spokojenost. Každý ji chápe jinak a každý se k ní dostává po svém. Já osobně se těším, až budu za dvacet let přemýšlet o tom, co budu dělat za dalších dvacet let, protože předpokládám, že již něčeho dosáhnu, a proto k dalšímu cíli povede méně náročná cesta.

 

7 komentářů:

  1. To je pěkný :) Jakoby to psala učitelka (Naše češtinářka se chová jako puboška, to bys ji musela znát :D :)) Je to fakt skvělý, tak nějak dospělácký :) Až to budem muset taky dělat, můžu si to vypůjčit? :D :D (Vtip ;) :D)

    OdpovědětVymazat
  2. Fakt pekný :) dospelácke :) fakt skvelé :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý? To jako vážně?! :D:-O Jej, tak děkuji, tak snad mi to učitelka moc nepomluví, já bych to nejradši zavrhla...
    Verča: To ani nemusíš myslet jako vtip, proč to sem asi dávám? :P No, dobře, nedávám to pro úplný zkopírování, spíš pro inspiraci, ale stejně :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, dostali jsme jako úkol napsat úvahu na toto téma do maldé fronty tvá se mi velmi líbila udělal jsme pár zmněn ale jinak skoro celé skopíroval fakt dobrý :-) btw: sem kluk.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, díky za uznání, fakt :) Snad ti to přinese úspěch, mně to získalo malou jedničku, tak snad to opravdu za něco stojí :P

      Vymazat
  5. Díky :D Díky tobě jsem konečně napsala úkol do školy :D DĚKUJU ( BTW: holka ) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, od toho to tady je :D Po strašně dlouhý době jsem si tuhle "úvahu" nebo co to je, přečetla... a je to jedna z hodně mála mnou napsaných věcích, nad kterou si nervu vlasy z hlavy hanbou... zvláštní, skoro za všechno ostatní, co se na tomhle blogu dá najít, se stydím. Dvojitě zvláštní je, že po pěti letech mám pořád ty samý plány. Začínám si myslet, že moje osmnáctileté já byla nejlepší varianta mojí osobnosti :D
      Sorry, nevím, proč tohle všechno píšu. A ty si to stejně asi nebudeš číst, tak co se starám :D
      Chceš bejt taky spisovatelka nebo překladatelka?

      Vymazat