Jak vložit přezdívku a odkaz na blog do komentářů? Návod (v komentářích) zde

Skloňování šunkič zde

Kontakt zde

pondělí 8. října 2012

13. kapitola

Komentář autora: Cha, nikdo neuhodl, proč si Elena všechno pamatuje! Nebo se mi alespoň nikdo nepřiznal... no, ještě máte čas, v téhle kapitole to nebude :P
13. a 14 kapitola je taková podivná... jsou takové moc jednoduché a veselé na to, co se v nich řeší...
Ještě vám udělám takovou rekapitulaci, abyste byli v obraze: Katherine zajala Stefana a Damona, těžko říct, kam se poděli, Elenu vyhodili na Sibiři a ona tam narazila na srub, který obývá mohutný, vysoký plešoun (takovej obřík). A ten ji zavřel do sklepa se sporýšem, protože nevěděl, co s ní. Jo, a ví o existenci upírů. Lepší? Tak směle do toho!
Komentáře mě moc potěší (kritika i chvála) a co víc, nabudí mě na psaní nových kapitol. A TO se vyplatí! :D:P

Už jsem si zvykla na nepříjemný zápach té prašivé byliny. Zvykla jsem si i na mdlé světlo a vlhkost. Bylo to lepší než trčet tam venku. Protože jsem neměla co dělat, poslouchala jsem chod domácnosti. Po prásknutí venkovních dveří panovalo ticho, ve kterém jsem se snažila zplodit plán útěku. Několikrát jsem se pokusila projít skrz hustě rostoucí sporýš, ale nikdy neměla příliš velký úspěch. Pak jsem se dlouho léčila, seděla na tvrdé podlaze a civěla do neznáma. Myslet na Stefana, Damona, Katherine nebo snad Lexi jsem si výslovně zakázala. A takhle plynul den za dnem. Až jednou…
Mou věznicí prosvištěl čerstvý, předehřátý vzduch. Na prahu spočinul obrovský muž s pleší. Potom mi přistálo něco na hlavě. Sevřela jsem to v prstech a stáhla. Bylo to bílé tílko, tmavě hnědé triko a šedivé tepláky. Vše pánské, ani zdaleka ne moje velikost. Povytáhla jsem obočí a pohlédla na toho dobrodince, který mi tu cennost tak slavnostně předal. Žužlal si ret.
„Proč já to dělám?“ Zavrtěl hlavou a zase odešel.
Několikrát jsem zamrkala, ale mé zmatení to nerozptýlilo.
„To by mě teda taky zajímalo.“
Chvíli jsem váhala a měla uši nastražené. Nic však nenasvědčovalo tomu, že by se hodlal vrátit. Nakonec jsem se otočila zády k východu i vchodu a opatrně si svlékla ten hadr, co kdysi býval velmi drahým tílkem. Dopřála jsem si ještě jeden ostražitý pohled a stáhla ramínka podprsenky. Potom jsem rychle obmotala pánské tílko kolem svých ňader a přetáhla si nové tričko přes hlavu. Mé staré kraťasy letěly do toho nejvzdálenějšího kouta za znehodnoceným tílkem.
„Hned je to lepší,“ ulevila jsem si a vdechla vůni čistého oblečení.
A zase se dlouho nic nedělo.
To už jsem se ale otrkala a začala si dovolovat.
„Hej, ožralo, co takhle nalejt mi taky?“ zahulákala jsem, když jsem jednou zaslechla cinkot skla o sklo a krátké zurčení vody. Tedy spíš vodky.
Nikdo neodpověděl.
Potom jsem slyšela sprchu a znovu promluvila: „Nech tam taky nějakou teplou vodu pro mě!“
Jakoby neslyšel.
Mlaskal a srkal. „Taky bych něco ZAKOUSLA!“
Sledoval Přátelé. „Tenhle díl si pamatuju. Monika se vyspí s Chandlerem.“
Konečně jsem se dočkala alespoň náznaku odpovědi. Vypnul televizi a něco zavrčel v té své „hatlapatilce“. Jeho trpělivost zjevně nesahala daleko.
Když domem otřásalo už asi hodinku jeho chrápání, předstírala jsem hysterický záchvat. „Hadi! Hadi! Chtějí mě uštknout! AAAAA! Dejte je pryč! Dejte je pryč! Pomooc! Pomoc! Pomo - “
„Drž už hubu!!!“
Dveře se rozletěly. Ozářilo mě světlo a něco se zabodlo do podlahy kousek vedle mojí nohy. Byl to dřevěný kolík.
„Měla jsem zlý sen,“ špitla jsem a zatvářila se, jak nejsladčeji, nejnevinněji a nejkřehčeji jsem uměla.
„O hadech! Proč by ti sakra měli vadit hadi?!“ supěl.
„Taky jsem bývala člověkem…“
Na chvíli se odmlčel. Odvrátil pohled a zafuněl jako zuřivý býk.
„Zítra ráno si popovídáme. Pokud se ho teda dožiješ,“ a opět mě zanechal samotnou.
„Jedna nula pro Elenu,“ ušklíbla jsem se tak ďábelsky, až to hezké nebylo. Pak jsem spokojeně usnula.
Navštívil mě snad ještě před svítáním. Rozespale jsem zívla a prohnula se v zohýbaných zádech. Bez problémů prošel skrz sporýš a posadil se přede mne. Významně přitom poklepal kůlem o podlahu.
„Jo, jo, jasně, budu se chovat slušně,“ utrousila jsem a ještě jednou si zívla.
„Přemýšlel jsem…“
„Mm-hm?“ Protřela jsem si oči.
„Nemůžu tě tady držet věčně.“
„Čistě teoreticky, proč ne?“
„Ale nechce se mi tě pouštět jen tak mezi lidi,“ pohlédl mi hloubavě do očí, až mě zamrazilo. Znepokojeně jsem překontrolovala zbraň, se kterou si nadále pohrával.
„Takže?“ pokusila jsem se o zcela klidný tón.
Okem znalce obtáhl kolík. „Vyjímal by se v tvém srdci docela dobře, nemyslíš?“
Polkla jsem. „Nejsem zrovna fintící se typ, díky.“
Vyzývavě zdvihl bradu. „Proč bych tě neměl zabíjet?“
„A proč jo?“
„Ptal jsem se první.“
„Nic jsem ti přece neudělala. Musím zachránit své přátele, prosím! Nikdo jiný neví, že zmizeli.“
„Ti tví přátelé jsou taky upíři?“
„Je to můj manžel,“ škytla jsem plačtivě, „a jeho bratr. Je to moje rodina!“
„Která zabíjí lidi…“
„Stefan se neživí lidskou krví. Je to proti jeho přesvědčení. A my s Damonem nikoho nezabíjíme. Bereme si krev z nemocnic.“
„Berete - tím myslíš, kradete.?“
„No… ano.“
Povzdechl si a zahleděl se někam stranou. Potom si mě opět důkladně prohlédl.
„Je mi líto, ale to mi nestačí.“
„Mohla bych ti být užitečná,“ zkusila jsem to tedy z jiného konce.
Ani jsem nevěděla, proč tak horlivě obhajuji svůj život. Dělala jsem to pro Damona a Stefana nebo pro sebe? Těžko říct, ale záleželo na tom vůbec?
„V čem?“ Uchechtl se a postavil. Snad aby mi dokázal, že je na výši.
„Můžu tě chránit, zastrašit tvoje nepřátele, dovedu používat nátlak…“
„Ochráním se sám, moji nepřátelé se mě bojí dostatečně a nátlak nepotřebuji, mám jiný fígle.“
„Umím vařit, prát a žehlit,“ povytáhla jsem obočí.
Klidně bych přísahala, že mu zacukal koutek a zajiskřily oči. Ale byl to jen slabý náznak. Jeho maska zabijáka byla výraznější a přesvědčivější.
„A taky určitě nedokážeš tohle,“ ušklíbla jsem se zákeřně a přeměnila v levharta.
Šlo mi to trochu pomaleji, protože jsem byla zesláblá, ale i tak jsem ho překvapila. Hupsla jsem na něj a vycenila mu tesáky do obličeje. Potom na něj spiklenecky mrkla už lidským okem.
„Co to - jak jsi to - co?“
„Ještě pořád si myslíš, že máš navrch?“ Slezla jsem z něj a posadila se na své původní místo.
Napřímil se a pohladil si pleš. „Uznávám, že je to působivý, ale nejsem si jistej, jestli bych takovouhle schopnost nějak upotřebil.“
Mé nadšení opět ochablo. Sklesle jsem se schoulila do maličkého uzlíčku. „Tak mě zabij. Ale udělej to rychle, prosím.“
Na chvíli zavládlo ticho, narušované jen tenkým bzukotem zářivky.
„Nejsi pro mě hrozba. Seš sice silnější a rychlejší, ale neumíš bojovat.“
Šlehla jsem po něm přivřenýma očima. Ani ne tak ze zlosti jako ze zvědavosti, kam tím míří.
„Možná mě potřebuješ víc než já tebe,“ uchechtl se a nadále sledoval místo před sebou. „Ale minimálně s jednou věcí bys mi pomoct mohla. V budoucnu,“ odkašlal si a odmlčel se. Potom pokračoval: „Můžeš tu se mnou bydlet. Místa je tu dost pro početnou rodinu. Spala bys na gauči a lovila jen s mým doprovodem a výhradně jenom zvířata. Taky by ses mi starala o domácnost, když už ses tak ochotně nabídla,“ ušklíbl se. „Mám svoji práci, ale… možná bych byl ochotnej ti pomoct najít tvé přátelé.“
„Proč?“
Pokřiveně se usmál a hřbetem ruky si utřel nos. „Protože jsem starej vůl, co má slabost pro ženský. A taky zbožňuje nebezpečí a záhady.“
„Jo, nebezpečí a záhady… těch už mám plný zuby.“
„Takže,“ postavil se. „Přijímáš moji nabídku?“
Také jsem se vydrápala na nohy. „Je rozhodně lepší než ta původní. A nemám moc na výběr. Smrt nebo otroctví, pochopila jsem to správně?“
„Znamenitě.“
„Hm, takže beru tu druhou variantu.“
„Fajn,“ roztěkaně přelétl můj obličej a poté ke mně napřáhl ruku. Opatrně jsem ji stiskla.
„Jsem Ivan.“
„Ewan?“ pokusila jsem se vyslovit jeho jméno.
„Žádnej přiteplenej Ewan, Ivan!“ ohradil se trochu ostřeji.
„Aha, dobře,“ pokývala jsem hlavou. „Já se jmenuju Elena.“
„Jdi rovně a pak doleva. První dveře vlevo.“
„Proč?“
„Protože tam je koupelna.“
                                                                              

Jen tak pro jistotu, Ewan se vyslovuje jako Ívn… a Ivan má normální českou výslovnost :)

Pokračovat na další kapitolu

17 komentářů:

  1. Jůů, moje Přátelé! :) :P :DD
    Super kapitola, tohle mi taaaak chybělo! :) Ewan se umoudřil, no super. :)
    Skvělé, skvělé, skvělé! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Neměla to Elena moc snadný? Jako tohle už je upravená verze, v tý prvotní to byla vůbec sranda, ale stejně mi to přijde moc... jednoduchý :D Každopádně mě tvůj komentář těší, děkuji :)

      Vymazat
  2. Celú kapitolu som sa chechtala :D Úžasne sa mi to páčilo! :D Tie rozhovory! :)

    OdpovědětVymazat
  3. No asi bych čekala něco trochu vážnějšího nebo smutnějšího (vzhledem k tomu že Elena přišla o Damona a jěště kde se ocitla atd..) a taky mi přijde že to teď měla Elena docela lehké.. no ty jejich rozhovory byly vážně nejlepší prej "Monika se vyspí s Chandlerem" :D :D doufám že už se tam brzo objeví Damon chybí mi tam, a ikdyž tohle byla celkem legrační kapitola je mi i tak Eleny líto.. no ale jen mě zarazila jedna věc když jsi psala že tam Elena byla zavřená nwm asi několik dní tak jak se obešla bez krve??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za upřímnost, taky na sebe nejsem hrdá, že jsem to tak odlehčila... ale mohlo (bylo) to bejt i horší :D
      Damon se jen tak neobjeví, bude to hodně o Eleně, která se samozřejmě bude snažit je najít... ale chystám mnohem víc zápletek :P
      Joop, Elena tam byla zavřená několik dní, tak tejden, odhaduju, a to bez krve podle mě ještě vydrží. Jako slabší, ale pořád v cajku. Navíc si trochu cucla z Ivana, když ji bral promrzlou dovnitř, to ji nakoplo. A hned, jak ji propustil (a umyla se :D), tak šli na lov, takže asi takhle :). Nepamatuju si, že by někde bylo nějak blíže určený, jak dlouho se upíři obejdou bez krve, jen to, že nikdy neumřou hlady.

      Vymazat
  4. Uáááááá, díky, díky, díky! Pro jistotu jsem si přečetla předchozí kapitolu - abych byla v obraze. :) Docela mě zajímá, jak se ocitla na Sibiři a jak je možný, že si všechno pamatuje - má to něco společnýho s dvojnicema, he? XD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře jsi udělala, je to lepší si přečíst předcházející kapitolu, ale nutit se mi vás do toho nechtělo :):D
      Noo, to, jak se tam ocitla, bude vysvětlený až poměrně za dlouho (asi v 19. kapitole, myslím) a k tomu jen jednou větou, z toho nebudu dělat žádnou vědu :D Ale popřemýšlím o tom ještě, možná bych to mohla rozvýst do dvou vět :P.
      Éééé, prosila jsem v minulý kapitole, ať netipujete do komentářů, kdyby se někdo trefil, zkazil by překvápko ostatním! :D:/ Naštěstí se netrefujete, takže pohoda, ale stejně! (Ne, ani tvoje teorie není správná, promiň :P:D). Na to bude odpověěď, bude odpověď... moment, selhala mi paměť... v 16. kapitole! :)

      Vymazat
    2. Jé promiň - skleróza nebolí, ale člověk se naběhá (nakliká)... XD No v tom případě už se samozřejmě těším na pokráčko. :)

      Vymazat
  5. Takže konečně jsem dostala ke čtení Tvé úžasné povídky a 8 kapitolek jsem přečetla na jedno nadechnutí a musím uznat, že každá kapitola byla úžasná, ale ty poslední měli takové napětí, že se mi četli lépe než ty kde se nic moc nedělo :) Prostě skvělý a těším se na pokračování :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to jsem moc ráda :) Ono napětí a akce nejsou příliš moje parketa, dobře se mi o nich čte, ale hůř píše :P:D Každopádně na moje poměry je celá druhá řada dost akční :D

      Vymazat
  6. -sandy-

    ahojky máš krasný povídky je to dokonalí,ale taky mi tam hodně chybí Damon (miluju ho je užasnej),ALE klidně si na něho počkám.Už se těším na další část.

    s pozdravem:-sandy- :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ooo, děkuji :) Já doufám, že si zamilujete Ivana, který tam teď naopak bude prakticky pořád :D Nemá být jako Damon, ale měl by být sympatický, vtipný... měl by to bejt prostě takovej typickej mužskej :P

      Vymazat
    2. není zač tvoje povdky sou prostě dobrý "Za pravdu se neděkuje!",jj s Ivanem určitě bude sranda ,ale Damon je Damon .


      -sandy-:)

      Vymazat
  7. Tak to její otravování bylo ukázkový :D Elena má fakt schopnost někoho skvěle vytočit. To pochytila od Damona, tu ironii co? :D Perfektní kapitolka! "Přiteplenej Ewan," super :'D

    OdpovědětVymazat
  8. „Tenhle díl si pamatuju. Monika se vyspí s Chandlerem.“
    „Hadi! Hadi! Chtějí mě uštknout! AAAAA! Dejte je pryč! Dejte je pryč! Pomooc! Pomoc! Pomo - “
    Tak tohle je dost dobrý. :) Valím na další kaptolu :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ja nevim, co ti na to rict :D kapitola luxusni jako vzdy, moc povedena. No nic, jdu cist dal ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Ivan se jeví jako docela borec protřelej světem - rád nebezpečí a záhady, je plešatej a vtipnej... takže něco jako Bruce Willis? :) Vypadá to, že by si s Elenou ještě mohli rozumět, uvidíme.

    OdpovědětVymazat